Supportforum

2017 R1 Auto Blipper

prallm1@aol.comprallm1@aol.com Inlägg: 2Verified User

Jag har en 2017 R1 med FTECU cykelsidosats, aktiv melodi och auto blipper. Jag har problem med att auto blipper är väldigt svårt att förskjuta. Jag måste sätta ett betydande tryck (cirka 50 kilo) på växellådsförbandet till den punkt att jag är orolig för att jag kommer att bryta sensorn eller växlingsstången. Jag har haft satsen på cykeln i ett par månader och har försökt flera saker för att lindra problemet. Först försökte jag byta QS-anslutningar men det gjorde det bara svårt att uppväxla (samma problem bara i omvänd riktning), jag har kontrollerat FTECU-filen för att säkerställa att jag har auto blipper aktiverad (det är det), jag har kontrollerat alla anslutningarna (de är säkra och den ursprungliga PIN 4-kabeln är jordad till den negativa batteriterminalen), och slutligen har jag börjat tappa gasen själv och det verkar göra det möjligt för växlingarna att ske mycket jämnare än när gasspjället är helt stängt och jag steg på växlaren. Det bör noteras att jag har FTECU auto blipper med en sensor, inte den äldre 2 sensorns stil.

kommentarer

  • gsawyer22@hotmail.comgsawyer22@hotmail.com Inlägg: 11Verified User

    Jag hade ett mycket liknande problem och även om du sa att du har kontrollerat dina anslutningar väl, skulle jag dubbelkontrollera anslutningen av den gröna ledningen till kopplingen som fästs till ecu. Du kanske tror att den är helt sittande, men ibland är den faktiskt inte helt insatt. Se verkligen till att det är hela vägen där inne. Det här löste min fråga. Förhoppningsvis kommer det att lösa ditt.

  • garry.charles@sky.comgarry.charles@sky.com Inlägg: 10Verified User

    Hej, jag har samma kit monterad på min 16 R1 det är lätt som en fjäder båda vägarna. Så när du bytte quickshifter och blipper-kontakten runt blipparen fungerade ok men quickshifter hade då felet.? Om det är korrekt byte av anslutningarna runt flyttade felet till Quickshifter och blixten började fungera korrekt måste blixten och ledningarna vara ok. låter som en felaktig sensor för mig. Du kan testa sensorn genom att lämna den på plats men koppla bort de två små anslutningarna och placera en multimeter över varje anslutning en i taget, tryck sedan på eller lyft växelläget, det kräver en hel del tryck men du borde få kontinuitet över varje kontakt. Ett sätt för uppväxlingar och ett sätt för nedväxlingar. Hoppas att det hjälper Garry.

  • prallm1@aol.comprallm1@aol.com Inlägg: 2Verified User

    Det är fixat nu. Problemet var med FTECU-delen. Det finns instruktioner i forumet från FTECU om hur man korrigerar sin *#%=. Tydligen var ledningarna bakåt från fabriken.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.