Helpforum

2017 R1 automatische blipper

prallm1@aol.comprallm1@aol.com Berichten: 2Verified User

Ik heb een 2017 R1 met FTECU bike side kit, actieve melodie en automatische blipper. Ik heb problemen met de automatische blipper omdat het erg moeilijk is om terug te schakelen. Ik moet aanzienlijke druk uitoefenen (ongeveer 50 kilo) op de schakel van de versnellingspook tot het punt dat ik me zorgen maak dat ik de sensor of de schakelstang ga breken. Ik heb de kit een paar maanden op de fiets gehad en heb verschillende dingen geprobeerd om het probleem te verhelpen. Eerst probeerde ik de QS-verbindingen te verwisselen, maar dat maakte het moeilijk om op te schakelen (hetzelfde probleem alleen omgekeerd), ik heb het FTECU-bestand gecontroleerd om ervoor te zorgen dat ik de automatische blipper heb ingeschakeld (het is), ik heb alles gecontroleerd de verbindingen (ze zijn veilig en de originele PIN 4-draad is geaard op de negatieve accupool), en tot slot ben ik zelf de gashendel gaan knipperen en dit lijkt de schakelingen veel soepeler te laten verlopen dan wanneer de gashendel volledig is gesloten en ik stap op de shifter. Opgemerkt moet worden dat ik de FTECU automatische blipper met één sensor heb, niet de oudere stijl met 2 sensoren.

Comments

  • gsawyer22@hotmail.comgsawyer22@hotmail.com Berichten: 11Verified User

    Ik had een soortgelijk probleem en hoewel je zei dat je je verbindingen goed hebt gecontroleerd, zou ik de verbinding van de groene draad met de koppeling die aan de ecu hecht dubbel controleren. Je denkt misschien dat het volledig zit, maar soms is het eigenlijk niet helemaal ingebracht. Zorg er echt voor dat het helemaal erin zit. Hiermee is mijn probleem opgelost. Hopelijk lost het de jouwe op.

  • garry.charles@sky.comgarry.charles@sky.com Berichten: 10Verified User

    Hallo, ik heb dezelfde set gemonteerd op mijn 16 R1, het is in beide richtingen licht als een veertje. Dus toen je de quickshifter en de connectoren van de blipper om de blipper verwisselde, werkte de OK maar de quickshifter had de fout. Als dat correct is, verwisselden de verbindingen rond de fout naar de Quickshifter en de blipper begon correct te werken, dan moeten de flitser en bedrading in orde zijn. klinkt voor mij als een defecte sensor. je kunt de sensor testen door hem op zijn plaats te laten, maar de 2 kleine verbindingen los te koppelen en een multimeter over elke connector één voor één te plaatsen en vervolgens de versnellingspookknop in te drukken en / of op te tillen, het kost nogal wat druk, maar je moet continuïteit krijgen elke connector. Eén manier voor opschakelen en één manier voor opschakelen. Hoop dat Garry helpt.

  • prallm1@aol.comprallm1@aol.com Berichten: 2Verified User

    Het is nu opgelost. Het probleem was met het FTECU-gedeelte. Er zijn instructies op het forum van FTECU over het corrigeren van hun *#%= omhoog. Blijkbaar was de bedrading achteruit van de fabriek.

Meld je aan of registreer je om te reageren.