Supportforum

INGEN ANSLUTNING TILL ECU

devinhansis2843@gmail.comdevinhansis2843@gmail.com Inlägg: 2Verified User

Jag har en 2009 Suzuki GSXR 600 och jag har följt alla riktiga steg så långt jag ställer in allt på min cykel. Men när jag försöker läsa eller skriva ECU får jag ett felmeddelande som säger att jag "anslut ECU-sele eller slå på nyckeln". tändningen är på och selen är korrekt installerad men jag har fortfarande problem. snälla hjälp!!

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Den uppmaningen ber dig att slå på tändningsnyckeln (om du använder ett flash-kit på cykelsidan) eller ansluta strömförsörjningen till bänken sele (med en bänk flash-kit). Om strömmen redan är på klickar du bara på OK. Du måste alltid följa anvisningarna innan du klickar på "OK"; klicka inte på OK och slå sedan på och stänga av strömmen, så får du ett felmeddelande.

  • devinhansis2843@gmail.comdevinhansis2843@gmail.com Inlägg: 2Verified User

    Tack för det snabba svaret. Jag försöker detta för andra gången nu och har fortfarande problem. Jag har emellertid flera problem, jag har en "kontroll" -lampa på min skärm, inget bränslepumpsvar, inget STVA-svar, installerat en ny ECU och fortfarande inte kan ansluta / läsa ECU. Jag har följt alla anvisningar och tredubbelt kontrollerat allt mitt arbete. Jag är nyfiken på vilka specifika ledningar jag var tvungen att ta bort för att installera mitt cykelsidosats. Jag kan inte hitta ett pin-diagram för min ECU. Jag skulle vilja veta vilka stift nummer 15 och 16 fungerar? när jag försöker läsa eller skriva ECU, och efter att ha följt alla instruktioner får jag fortfarande ett felmeddelande utan anslutning till ECU.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Har du installerat cykelsidan? Om så är fallet, vilka instruktioner använde du för att installera det?

  • corylove38@gmail.comcorylove38@gmail.com Inlägg: 1Verified User

    För framtida användare som kan ha det här problemet måste du ha den röda vippomkopplaren (på / av-omkopplaren) i läge "på". Om du inte gör det får du det fel som anges ovan.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.