Supportforum

Läser ECU —> "ECU-bilden är inte giltig" —> "Verifierar kontrollsumma"

Hej Ken,

jag blixtrade cykeln (2015 R1m) tillbaka i 2018 med gravar filen. Nu försöker jag bara lägga till blip-funktionen. Här är vad som händer i början när jag ansluter till min ecu med tändning på, ett meddelande dyker upp "den här ecu-typen är inte läsbar" konstigt eftersom min cykel redan blinkar. Efter några försök och val av gravkartan började den läsa ECU:n och runt 5% kraschade den och ett fönster dyker upp som säger "ECU-bilden är inte giltig. Vänligen försök igen" ändras statusen sedan från "läser ecu" till "Verifierar kontrollsumma" härifrån ändras ingenting på timmar. Har testat det flera gånger och alltid slutat så här. För att kunna läsa min redan flashade ECU måste jag välja en fil först? Om jag inte väljer en fil är fliken Läs ecu inte tillgänglig förrän jag väljer en fil. Se bifogat för mer information

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Det låter som att du kan ha problem med hårdvaruanslutningen. Blinkar du på cykelsidan eller bänkar den här ECU:n? Tack, Jason A.

  • eric.sempson@gmail.comeric.sempson@gmail.com Inlägg: 7Verified User

    Cykelsidan blinkar..

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, vad händer om du flashar tillbaka cykeln med lagerfilen? När cykelsidan blinkar är du säker på att börja med allt anslutet och stänga av eller hur? Du vill bara slå på nyckeln när du uppmanas att göra det av programvaran. Tack, Jason A.

  • robbie2294@gmail.comrobbie2294@gmail.com Inlägg: 1Verified User

    Hej, jag har samma problem. Jag har tidigare flashat min gamla MT07 och köpt en ny licens för den nya cykeln. När den är ansluten till styrenheten genom bänksele (styrenheten helt installerad på cykeln) säger instrumentbrädan "... misslyckades med att ansluta ... inte läsbar" som bifogad skärm. Jag har försökt några gånger men samma sak varje gång. Jag är inte säker på vad jag gör eller inte gör som orsakar detta. Kan någon hjälpa, snälla? Heja Robbie


  • todd@ftecu.comtodd@ftecu.com Inlägg: 102Staff User

    Du kommer att få exakt samma meddelande om du inte ens ansluter styrenheten, vilket 99% av tiden betyder att du har ett anslutningsproblem med kablarna i kabelnätet eller strömförsörjningen. Jag har också sett detta när usb-porten på datorn som tuningkabeln är ansluten till har blivit dålig eller gjort en dålig anslutning. Titta på forumet här för testning av cykelsidan eller bänksidan för att testa din sele.

Denna diskussion har avslutats.