Helpforum

ECU lezen -> "ECU-afbeelding is niet geldig" -> "Controlesom verifiëren"

eric.sempson@gmail.comeric.sempson@gmail.com Berichten: 7Verified User

Hey Ken,

ik flitste de fiets (2015 R1m) terug in 2018 met het bestand graven. Nu probeer ik alleen de blip-functie toe te voegen. Dit is wat er in het begin gebeurt wanneer ik verbinding maak met mijn ecu met het contact aan, er verschijnt een bericht "dit type ecu is niet native leesbaar" raar omdat mijn fiets al is geflitst. Na een paar pogingen en het selecteren van de gravenkaart begon het de ECU te lezen en rond 5% crashte het en er verschijnt een venster met de melding "ECU-afbeelding is niet geldig. Probeer het opnieuw" de status verandert dan van "ecu lezen" in "Controlesom verifiëren" vanaf hier verandert er urenlang niets. Ik heb het meerdere keren geprobeerd, maar eindigde altijd zo. Moet ik ook om mijn reeds geflitste ECU uit te lezen eerst een bestand selecteren? Als ik geen bestand selecteer, is het tabblad ecu lezen pas beschikbaar als ik een bestand selecteer. Zie bijgevoegd voor meer details

Comments

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Het klinkt alsof je een hardware-verbindingsprobleem hebt. Ben je bike side flashing of bench flashing aan deze ECU? Bedankt, Jason A.

  • eric.sempson@gmail.comeric.sempson@gmail.com Berichten: 7Verified User

    Fietszijde knippert..

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, wat gebeurt er als je de fiets terug flasht met het stockbestand? Als de fietszijde knippert, weet je zeker dat je begint met alles aangesloten en de sleutel uit, toch? U wilt de sleutel pas aanzetten als de software daarom vraagt. Bedankt, Jason A.

  • robbie2294@gmail.comrobbie2294@gmail.com Berichten: 1Verified User

    Hallo, ik heb hetzelfde probleem. Ik heb eerder mijn oude MT07 geflashed en een nieuw rijbewijs voor de nieuwe fiets gekocht. Wanneer aangesloten op de ecu via een bankharnas (ecu volledig geïnstalleerd op de fiets) zegt het dashboard "... kan geen verbinding maken ... niet native leesbaar ", zoals bijgevoegde schermgreep. Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar elke keer hetzelfde. Ik weet niet zeker wat ik wel of niet doe waardoor dit wordt veroorzaakt. Kan iemand helpen, alstublieft? Groetjes Robbie


  • todd@ftecu.comtodd@ftecu.com Berichten: 102Staff User

    U krijgt exact dezelfde melding als u de ecu niet eens aansluit, wat in die tijd betekent dat u een verbindingsprobleem heeft met de draden in de kabelboom of de voeding. Ik zie dit ook wanneer de USB-poort op de computer waarop de stemkabel is aangesloten kapot is of een slechte verbinding maakt. Kijk hier op het forum voor testen aan de zijkant van de fiets of op de bank om je harnas te testen.

Deze discussie is gesloten.