Helpforum

diagnosecode 50 - defect ECU-geheugen

depperson@gmail.comdepperson@gmail.com Berichten: 4Verified User

Hallo. Eerder heb ik nogal wat moeite gehad om een flitser op mijn ECU te krijgen. Ik geloof dat ik de ECU drie keer met succes heb geflitst. De eerste flits duurde erg lang, de daaropvolgende flitsen waren erg snel, dat lijkt normaal op basis van het forum en de "snel schrijven" -functie. Ik gebruik momenteel het onbeperkte bestand en mijn ECU-onderdeelnummer is de -21-variant en gebruik de harnasgordel aan de fietszijde. Gisteren had ik problemen met "Sd__15" en veel codes, vermoedelijk door het knipperen, ik weet het niet zeker. Ik heb degenen gewist die het zelfdiagnosemenu op het dashboard gebruikten en toen startte de motor en liep hij goed. Ik heb gisteravond gereden maar vandaag wil de motor niet starten. Het dashboard zegt "Sd__50" en zelfdiagnose toonde code 50. In de servicehandleiding staat dat dit "defect ecu-geheugen" is. Ik heb de code gewist, de fiets weigerde opnieuw te starten en de code kwam terug. Ik vraag me af of je suggesties hebt? Is het mogelijk of nodig om een "volledig schrijven" te forceren?

Comments

  • depperson@gmail.comdepperson@gmail.com Berichten: 4Verified User

    Toen ik het bovenstaande bericht schreef, was ik in volledige paniekmodus. De motor wilde niet starten. Mijn computerervaring vertelde me dat een geheugenfout niet veroorzaakt mag worden door iets buiten de ECU, maar ik zou alles proberen om mijn fiets te repareren. Ik noemde gisteravond fietsen, maar verzuimde te vermelden dat het moeilijk was om te starten. Ik moest de starter een seconde of wat langer vasthouden om de motor te laten starten. Dit voelde raar aan, maar ik schreef het toe aan de standaard A-modus. Het bleek dat dit een hint was dat er iets mis was, maar ik realiseerde het me pas vandaag. De motor zou hetzelfde moeten starten in STD-, A- of B-modus, en onbeperkt zou hetzelfde moeten starten als de voorraad, aangezien ik geen enkele mapping of brandstof heb gewijzigd. Ik heb mijn hardware-installatie dubbel gecontroleerd. De voltages werden uitgecheckt en de brandstofpomp werd gevuld en niet zoals het bedoeld was, terwijl ik de verschillende pinnen op mijn 6-pins connector aan de fietskant aan het doorverbinden was. Ik heb het dashboard nog een keer gecontroleerd, nu zijn er geen codes en de motor start prima. Ik heb het niet eens duidelijk gemaakt! Ik kan niet uitleggen waarom het ineens in orde was. Misschien heb ik iets onder de stoel geschud tijdens het uitvoeren van de hardwaretest? Moet een losse draad buiten de ECU deze fout veroorzaken? Ik heb een aantal motorstop / starts gedaan en de sleutel uit / aan start en het lijkt in orde. Ik reed en kreeg het warm, liet het zitten en kreeg het koud, start nog steeds prima.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Ja, dit kan heel goed komen door een losse draad in uw ECU-connector. Meestal zien we mensen harnassen aan de zijkant van de fiets installeren en andere OEM-pinnen loslaten zonder het te beseffen. De pin zit nog steeds in de connector, maar zit niet meer goed vast, dus er is geen contact met de ECU. Ik zou al je ECU-pinnen en grondlocaties op de fiets dubbel controleren. Bedankt, Jason A.

Meld je aan of registreer je om te reageren.