Tukifoorumi

diagnostiikkakoodi 50 - viallinen ecu-muisti

depperson@gmail.comdepperson@gmail.com Viestejä: 4Verified User

Hei. Aikaisemmin minulla on ollut melko paljon taisteluita saadakseni salaman ECUni. Uskon, että olen vilkaissut ecua kolme kertaa onnistuneesti. Ensimmäinen salama kesti hyvin kauan, seuraavat salamat olivat erittäin nopeita, mikä vaikuttaa normaalilta foorumin ja "nopea kirjoitus" -ominaisuuden perusteella. Käytän tällä hetkellä rajoittamatonta tiedostoa ja ECU-osanumeroni on -21-muunnos ja käytän polkupyörän valjaita. Eilen minulla oli vaikeuksia "Sd__15": n ja monien koodien kanssa, luultavasti vilkkumisen vuoksi, en ole varma. Tyhjennin ne, jotka käyttävät itsediagnostiikkavalikkoa viivalla ja sitten pyörä alkoi ja juoksi kunnossa. Ajoin viime yönä, mutta tänään pyörä ei käynnisty. Viiva sanoo "Sd__50" ja itsediagnostiikka osoitti koodin 50. Huoltokäsikirjan mukaan tämä on "viallinen ecu-muisti". Tyhjensin koodin, pyörä kieltäytyi käynnistämästä uudelleen ja koodi palasi. Mietin, onko sinulla ehdotuksia? Onko mahdollista tai välttämätöntä pakottaa "täydellinen kirjoitus"?

Kommentit

  • depperson@gmail.comdepperson@gmail.com Viestejä: 4Verified User

    Kun kirjoitin yllä olevan viestin, olin täysin paniikkitilassa. Pyörä ei käynnistyisi. Tietokonekokemukseni kertoi minulle, että muistivirheen ei pitäisi aiheuttaa jotain ECU: n ulkopuolelta, mutta yritän korjata pyöräni mitä tahansa. Mainitsin pyörällä ajamisen viime yönä, mutta en maininnut, että oli vaikea aloittaa. Minun piti pitää käynnistintä noin sekunnin ajan, jotta moottori laukaisi. Tämä tuntui oudolta, mutta pidin sen A-moodin oletusarvona. Kävi ilmi, että tämä oli vihje siitä, että jokin oli vialla, mutta en tajunnut sitä vasta tänään. Moottorin on käynnistyttävä samalla tavalla STD-, A- tai B-tilassa, ja rajoittamattoman pitäisi käynnistää sama kuin varastossa, koska en muuttanut kartoitusta tai polttoainetta. Tarkistin laitteistoasennuksen uudelleen. Jännitteet tarkistettiin ja polttoainepumppu pohjustettiin eikä esitäytetty kuin sen piti, kun hyppäsin 6-napaisen pyöräpuolisen liittimen eri nastoihin. Tarkistin viivan uudelleen, nyt koodeja ei ole ja pyörä alkaa hienosti. En edes tyhjentänyt sitä! En voi selittää, miksi se oli yhtäkkiä kunnossa. Ehkä pilkkasin jotain istuimen alla suorittaessani laitteistotestiä? Pitäisikö ECU: n ulkopuolella olevan löysän johdon laukaista tämä virhe? Tein joukon moottorin pysäytystä / käynnistyksiä ja avaimen sammutus / käynnistyminen ja se näyttää hyvältä. Ajoin ja sain sen kuumaksi, annoin sen istua ja jäähtyä, alkaa silti hyvin.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Viestejä: 1,071Staff User

    Hei, kyllä, tämä voi hyvinkin johtua ECU-liittimen löysästä johdosta. Yleisimmin näemme ihmisten asentavan polkupyörän valjaita ja koputtavan muita OEM-nastoja löysäämättä sitä. Tappi on edelleen liittimessä, mutta se ei ole enää täysin paikallaan, joten yhteyttä ECU: han ei ole. Tarkistan kaksinkertaisesti kaikki polkupyörän ECU-nastat ja maadoituspaikat. Kiitos, Jason A.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.