Supportforum

Ingen licens upptäcktes efter misslyckad flash

yamaha17r1m@gmail.comyamaha17r1m@gmail.com Inlägg: 6Verified User

Hej, jag försökte blinka min 17 R1M idag. Efter att det gick till 100%, fick ett meddelande om att skrivningen misslyckades, och så jag klickade på "ok" och det lämnade mig bara fast i verifierande ecu-bildfältet men utan aktivitet. Jag stängde den och försökte både läsa eller skriva ecu och det står att inga licenser hittades och frågade om jag vill köpa en annan. Snälla hjälp. Jag beställde också en autoblipper-licens som gick i kö. Jag trodde att detta skulle lägga till mitt konto automatiskt. Jag hade den automatiska blip-funktionen tidigare men den skrevs på en annan licens som inte kunde överföras till mig, så jag bitade bara på honom och beställde en annan. Jag skulle vilja kunna initiera hennes autoblipper vid min nästa blixt.

kommentarer

  • yamaha17r1m@gmail.comyamaha17r1m@gmail.com Inlägg: 6Verified User

    Jag tittade bara på mitt konto när jag loggade in och licensen finns där, men det står att statusen är "flash init"

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej! Endast ECU-licenser läggs till automatiskt, någon produktaktiveringskod måste läggas till manuellt av oss. Jag har precis lagt till den koden på ditt konto. Jag har också återställt din ECU-licens. Tack, Jason A.

  • yamaha17r1m@gmail.comyamaha17r1m@gmail.com Inlägg: 6Verified User

    Så jag försökte blinka igen och samma sak hände. Efter att det gick till 100% sa det att skrivningen misslyckades. Därefter låser den upp licensen igen och frågar om jag vill köpa en ny. Jag är inte säker på vad som hindrar det från att skriva framgångsrikt. Jag testade cykelsidans sele via 6-stiftsmetoden och allt fungerar bra. Jag blinkade också den här gången med en Ethernet-kabel istället för wifi för att se till att anslutningen inte tappade. Några idéer?

  • yamaha17r1m@gmail.comyamaha17r1m@gmail.com Inlägg: 6Verified User

    Bara för att uppdatera om någon annan får samma typ av problem. Jag fick licensåterställningen och kunde äntligen få en lyckad blixt senare på kvällen. Jag fick veta att ibland under högsta internetanvändning under dagen kan orsaka denna typ av problem. Föreslogs att jag försökte blixt senare på kvällarna eller tidigare på morgonen. Det fungerade för mig.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.