Supportforum

2014 ZX6R startar inte efter några ändringar

Rubensteezy@gmail.comRubensteezy@gmail.com Inlägg: 7Verified User

Jag justerar för närvarande en ZX6R för en kund och hittar oavsett vilka förändringar jag blinkar förutom aktiekartan, cykeln kommer inte att starta. Inledningsvis skapade jag en obegränsad karta och laddade en PC-avgasmappning på den. Blinkade på den, cykeln kommer att vridas och antändas grovt, men kommer inte att starta eller gå på tomgång. Byt till en kartläggning med PC-avgas-kartan. Samma resultat. Jag har till och med kartlagt det tillbaka till lagermappningen, och det går bra. Så då justerade jag PC-avgasmappningens tomgångsparametrar. Och det fungerar fortfarande inte. Till sist blinkar jag lager-ECU-kartan med avgasventil och TC-låsning aktiverad och den startar fortfarande inte. Har inget att göra med bränslekartläggningen och den startar inte. Jag har hört att ZX636: er från 2013 till början av 2014 kan ha dåliga ECU: er, men jag kan inte hitta något definitivt. Alla insatser eller råd är uppskattade.

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User
    redigerad May 2021

    Hej, jag har inte hört talas om en liknande fråga tidigare. Blinkar du på cykelsidan eller blinkar på bänken? Vad är ditt ECU-artikelnummer? Är det här en amerikansk motorcykel? Tack, Jason A.

  • Rubensteezy@gmail.comRubensteezy@gmail.com Inlägg: 7Verified User

    Hej Jason, jag har aldrig stött på den här typen av problem tidigare heller, och jag har gjort några olika cyklar nu. Jag blinkar på bänken. ECU: n är 21175-0810 (ABS). Det är en kanadensisk cykel, så USA. Vi hittade ett dokument från en annan inställningsutrustning som anger att det är en speciell startprocedur som krävs för att kalibrera de dubbla gasbladen efter inställning, vilket vi ska prova. Så jag kommer också tillbaka. Låt mig veta om du har några andra förslag.

  • Ky.motofanatic@outlook.comKy.motofanatic@outlook.com Inlägg: 8Verified User

    vad var denna procedur om du inte har något emot det

Logga in eller registrera dig för att kommentera.