Supportforum

Endast 5:e växelns hastighetsbegränsare aktiveras av japanska spec ECU.

chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Inlägg: 41Verified User

Jag försökte byta växelpositioner, etc. Jag kan inte tänka på originaldatan.

kommentarer

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Inlägg: 191Staff User
    redigerad May 2022

    Hej, kan du berätta mer om vad som händer? Säger du att varvtalsbegränsaren bara fungerar på 5:e växeln? Hälsningar

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Inlägg: 41Verified User

    Hej. Det här handlar om hastighetsbegränsarens symptom endast i 5:e växeln som jag skickade tidigare. (9200rpm.180km/h) Det händer inte bara på BU2-8591A-10 utan även på 1WS-8591A-10. Det är högst troligt att På Sodegaura Circuit måste jag växla upp till 6:e växeln och växla ner direkt för att träffa hastighetsbegränsaren, trots att den går snabbare att slutföra. Jag tror att tändningens varvtal även fungerar som en hastighetsbegränsare för 6:e växeln och tillämpas inte på 5:e växeln. Jag skulle mycket uppskatta din hjälp.


  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Inlägg: 191Staff User

    Hej, Varvtalsbegränsarna skär bränsle över hela linjen från 10450rpm och uppåt. Den börjar då slå av tändningen vid 12950. Den ska inte slå ut på 5:ans växel tidigare än de andra. Det är främst för att förhindra att motorn går över varvtal för att inte skadas. Jag är inte säker på hastighetsbegränsare för din cykel. Har du haft cykeln på en dyno för att testa den också? Hälsningar

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Inlägg: 41Verified User

    Dessa data är från ett fordon i vilket detta tillstånd bekräftades. Detta är den uppmätta kurvan på 5:e växeln. Normal hastighetsdisplay är blå linje. Den röda linjen är anpassad hastighetsdisplay halverad. (Faktiskt mått 180km/h, mätardisplay 90km ) / h) Helt klart är symtomet på hastighetsbegränsaren runt 9000 rpm, och den kommer inte att svänga längre.

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Inlägg: 41Verified User

    Den visas inte på min cykel. Se video. Jag fick en chans att se BU2-8591A-10-fordonet personligen, så jag ska kolla symptomen och se om ECU:n kan hantera det. Jag kommer att ta en video om möjligt ..

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Inlägg: 41Verified User

    https://youtube.com/shorts/UpZ5qMF2y3A?feature=share Det här är en video av en av enheterna i fråga. Jag kommer att se det här fordonet personligen.

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Inlägg: 41Verified User

    https://youtube.com/shorts/sqZ__m-Xvtc?feature=share Uppgifterna för fordonet i fråga är som de ursprungligen presenterades. Jag har försökt ändra allt, inklusive bränsleblandningen, tändningstider och ta bort alla OBD2-kontroller, utan förbättring. BU2-8591A-10 Licens: # 86A290B Kan något annat be3 klar? Kan jag skapa en separat post för hastighetsbegränsare i den ursprungliga ECU-datan? I Japan är hastighetsbegränsaren 180 km/h.

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Inlägg: 41Verified User

    Ändringar av bränsleavbrott och tändningstidsavbrott är effektiva upp till 4:e växeln. 5:e och 6:e växlarna stannar vid 8750-9000 rpm. OBD2-displayen visar inga onormala värden. Hastighetsbegränsare? Individuell varvtalsbegränsare? Vi kan inte avgöra här.

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Inlägg: 191Staff User
    redigerad June 2022

    Hej, jag förstår vad du menar nu. Jag tror att det är mest troligt som du nämnde, att cykel/specifik ECU för JP är begränsad till 180km/h vilket är anledningen till att den bara bryts i 5 och 6:an när den når de hastigheterna. Om det var varvtalsbegränsare skulle du inte kunna gå förbi 8500RPM-intervallet i växlarna 1-4 heller. Du nämnde att det också händer på 1WS-8591A-10. Jag antar att cykeln du har som var bra är en -50 ECU? Kan du bekräfta? Hälsningar

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Inlägg: 41Verified User

    Min cykel är 1WS-8591A-10 (MT07 2014). Cyklarna i fråga är BU2-8591A-10 (MT07 2019) och 1WS-8591A-10. Jag tror att det var ett problem med den första omskrivningen. Jag har skrivit om många cyklar, men bara två har hastighetsbegränsare.

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Inlägg: 41Verified User

    Licens: # 86A290B3 Jag skulle vilja försöka skriva över detta efter att ha återställt licensen. tack.

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Inlägg: 191Staff User

    Hej, Eftersom din cykel som inte är begränsad och en av de begränsade cyklarna delar samma ECU-artikelnummer, har du provat att byta ECU och se om den fortfarande är begränsad? Har du testat att läsa upp filen från din cykel och flasha den i den begränsade cykelstyrenheten? Du kanske kan verifiera att den inte är mekanisk genom att använda din ECU i den andra cykeln. Sedan om det behövs, flasha filen som läses från din ECU till den begränsade ECU:n. Har du också försökt se om den begränsade cykeln förblir begränsad med lagerfilen också? Hälsningar

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Inlägg: 41Verified User

    Andra ECU:er kan inte användas med startspärren. ECU registrerade som startspärrar kan inte ens testas utan att transplantera olika delar som tanklock. Jag provade alla obegränsade filer och vanliga filer. För närvarande verkar det som att det var ett problem med den första fullständiga omskrivningen. Vi har bestämt att det är nödvändigt att skriva över genom att återställa licensen. Om du inte provar detta kommer du inte att kunna avgöra om du behöver skaffa en ny ECU.

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Inlägg: 41Verified User

    Det var ett missförstånd av översättningen. Efter att ha läst, om du skriver med selen ansluten, kan du skriva över med en ny licens! Överskrivna obegränsade filer. Bränsle- och tändtidsbegränsare efter avläsning var värdena som skrivs. Jag kommer att rapportera resultatet vid ett senare tillfälle. Bilden kunde inte laddas upp även om tillägget matchades. Jag skickar bilden direkt via mail.

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Inlägg: 41Verified User

    Det ändras inte även om licensändringen skrivs över. Så småningom verkar det vara ett problem med cykeln. Även om jag kollade det direkt så var det inga fel relaterade till sensorn. Det kommer att ta oerhört lång tid att lösa. Är det möjligt att återställa endast den ursprungliga licenssidan?

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Inlägg: 41Verified User

    har passerat. 6-hastighetsbegränsaren försvann när ECU:n skrevs över på grund av ett licensbyte. 5:e hastigheten är 9000rpm och det är ingen förändring. Hastighetspulsen fungerade normalt. Jag tittar också på andra sensorer.

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Inlägg: 191Staff User

    Hej, det är några framsteg. Så 5:an är fortfarande begränsad på den här och på den andra 5:an och 6:an? Hälsningar

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Inlägg: 41Verified User

    För närvarande är endast 5:e hastigheten en limiter vid 9000rpm. 6:e växeln roterar upp till inställda 10450 rpm.

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Inlägg: 191Staff User

    Hej, läs upp filen och skicka den till mig. Jag ska se om jag kan få utveckling att kolla upp det också för att se till att det är bra. Som du nämnde har bara de 2 problem med olika filer så det verkar osannolikt att det skulle vara filen. Jag skulle ändå vilja försöka få dem att titta på det om de har tid. Hälsningar

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Inlägg: 41Verified User

    Jag skickade filen. Vi kollar om det finns några andra cyklar som har limiter. tack.

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Inlägg: 41Verified User

    XSR700 BU2-8591A-10 (JP) Denna cykel har även en 5-växlad 9000rpm-begränsare. Sensorn och omkopplaren var normala. Läsdata har skickats. Vi undersöker skillnaderna mellan andra cyklar och tillbehör.

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Inlägg: 41Verified User

    BU2-8591A-10 Licens: # 86A290B3 → # ECF23379 Jag överförde licensen till # ECF23379 och bad dem att skriva det ytterligare, men 5-växlad 9000rpm ändrades inte. Jag gav upp eftersom cykeln kommer att bytas. Kan inte återställa licens # 86A290B3? Jag ska undersöka med andra cyklar.

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Inlägg: 191Staff User

    Okej låter bra. Jag ska se vad vi kan göra för dig när det gäller licensen eftersom vi inte kan återställa bekräftade licenser. Vi kommer också att försöka ta reda på så snart vi kan om limitern. Hälsningar

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Inlägg: 41Verified User

    1XB-8591A-10 (JP) ← Gällande bil 5 hastigheter 9000rpm Efter omskrivning med 1XB-8591A-00 (THI) försvann limitern. Fram till rapporten.

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Inlägg: 191Staff User

    Fungerar allt bra med 1XB-8591A-00(THI)?

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Inlägg: 41Verified User

    1XB-8591A-10 (JP) → 1XB-8591A-00 (THI) Den fungerar normalt. Jag tycker att det fungerar smidigt eftersom bränslet går att finjustera.

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Inlägg: 191Staff User

    Det är fantastiskt att höra, något måste ha hänt under den första ECU-skrivningen. Kul att det har löst sig. Hälsningar

  • vinayak.bhanoo@gmail.comvinayak.bhanoo@gmail.com Inlägg: 2Verified User

    Hej, säger du att ECU:n var 1XB-8591A-10 (JP) men den fixade sig efter att ha skrivit 1XB-8591A-00 (THI) istället? Jag trodde att de sa specifikt att använda rätt kod för att skriva bilden, jag har också några strömproblem i min cykel utan några andra symptom och jag börjar bli desperat efter att hitta lösningen.

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Inlägg: 41Verified User

    Om ledningsförhållandet mellan insprutning och tändning är detsamma blir det inga problem eftersom motorn är densamma. JP EU THI har samma ECU-ledningar. Angående BU2 så verkar Volt- ha effekt. Jag försöker ändra detta.

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Inlägg: 41Verified User

    BU2-8591A-10(JP) 5-växlad 9000RPM limiter 1WS-8591A-10 etc. Jag kopierade Volt-Dwel och använde den, men den verkar vara förbättrad. Det verkar vara relaterat till matningsspänningen för varje del av batteriet. Det finns många symtom i fordon utrustade med ytterligare USB-enheter.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.