Helpforum

Alleen de snelheidsbegrenzer van de 5e versnelling wordt geactiveerd door de Japanse spec ECU.

chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Berichten: 41Verified User

Ik heb geprobeerd de versnellingsposities te veranderen, enz. Ik kan de oorspronkelijke gegevens niet verbeteren.

Comments

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Berichten: 191Staff User
    bewerkt May 2022

    Hallo, kunt u iets meer uitleg geven over wat er aan de hand is? Bedoel je dat de toerenbegrenzer alleen in de 5e versnelling werkt? Groeten

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Berichten: 41Verified User

    Hallo. Dit gaat over het symptoom van de snelheidsbegrenzer alleen in de 5e versnelling die ik eerder heb verzonden. (9200rpm.180km / h) Het gebeurt niet alleen op BU2-8591A-10 maar ook op 1WS-8591A-10. Het is zeer waarschijnlijk dat Op Sodegaura Circuit moet ik opschakelen naar de 6e versnelling en meteen terugschakelen om de snelheidsbegrenzer te raken, ook al is het sneller om te voltooien. Ik denk dat het ontstekingstoerental ook als snelheidsbegrenzer dient voor de 6e versnelling en niet wordt toegepast op de 5e versnelling Ik zou uw hulp zeer op prijs stellen


  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Berichten: 191Staff User

    Hallo, De toerenbegrenzers snijden de brandstof over de hele linie vanaf 10450 tpm en hoger. Het begint dan de ontsteking van de ontsteking af te snijden bij 12950. Het zou niet eerder moeten uitschakelen in de 5e versnelling dan de andere. Het is vooral bedoeld om te voorkomen dat de motor te veel toeren maakt om schade te voorkomen. Ik ben niet zeker over de snelheidsbegrenzer voor uw fiets. Heb je de fiets ook op een testbank gehad om hem te testen? Groeten

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Berichten: 41Verified User

    Deze gegevens zijn van een voertuig waarin deze toestand werd bevestigd. Dit is de gemeten curve in de 5e versnelling. Normale snelheidsweergave is blauwe lijn. De rode lijn is de aangepaste snelheidsweergave gehalveerd. (Werkelijke meting 180km/u, meterweergave 90km ) / h) Het is duidelijk dat het symptoom van de snelheidsbegrenzer rond de 9000 tpm ligt en niet verder zal draaien.

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Berichten: 41Verified User

    Het verschijnt niet op mijn fiets. Zie video. Ik heb de kans gehad om het voertuig BU2-8591A-10 persoonlijk te zien, dus ik zal de symptomen controleren en kijken of de ECU het aankan. Ik zal indien mogelijk een video maken ..

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Berichten: 41Verified User

    https://youtube.com/shorts/UpZ5qMF2y3A?feature=share Dit is een video van een van de eenheden in kwestie. Ik zal dit voertuig persoonlijk zien.

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Berichten: 41Verified User

    https://youtube.com/shorts/sqZ__m-Xvtc?feature=share De gegevens voor het voertuig in kwestie zijn zoals aanvankelijk gepresenteerd. Ik heb geprobeerd alles te veranderen, inclusief het brandstofmengsel, het ontstekingstijdstip en het verwijderen van alle OBD2-controles, zonder verbetering. BU2-8591A-10 Licentie: # 86A290B3 Kan iets anders klaar?Kan ik een aparte snelheidsbegrenzer invoeren in de originele ECU-gegevens?In Japan is de snelheidsbegrenzer 180km/u.

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Berichten: 41Verified User

    Wijzigingen in brandstof- en ontstekingstijdstip zijn effectief tot de 4e versnelling. De 5e en 6e versnelling stoppen bij 8750-9000 tpm. Het OBD2-display toont geen abnormale waarden. Snelheidsbegrenzer? Individuele toerenbegrenzer? We kunnen dit hier niet bepalen.

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Berichten: 191Staff User
    bewerkt June 2022

    Hoi, ik begrijp nu wat je bedoelt. Ik geloof dat het zeer waarschijnlijk is, zoals je al zei, dat de fiets/specifieke ECU voor JP beperkt is tot 180 km/u en daarom schakelt hij pas uit in de 5e en 6e wanneer hij die snelheden bereikt. Als het toerenbegrenzers waren, zou je ook in versnellingen 1-4 niet voorbij het bereik van 8500 RPM kunnen komen. U zei dat dit ook gebeurt op de 1WS-8591A-10. Ik neem aan dat de fiets die je hebt die goed was een -50 ECU is? Kan je bevestigen? Groeten

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Berichten: 41Verified User

    Mijn fiets is 1WS-8591A-10 (MT07 2014). De fietsen in kwestie zijn de BU2-8591A-10 (MT07 2019) en de 1WS-8591A-10. Ik denk dat er een probleem was met de eerste herschrijving. Ik heb veel fietsen herschreven, maar slechts twee hebben snelheidsbegrenzers.

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Berichten: 41Verified User

    Licentie: # 86A290B3 Ik wil dit proberen te overschrijven na het resetten van de licentie. bedankt.

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Berichten: 191Staff User

    Hallo, aangezien uw fiets die niet gelimiteerd is, en een van de gelimiteerde fietsen hetzelfde ECU-onderdeelnummer heeft, heeft u geprobeerd de ECU te verwisselen en te kijken of deze nog steeds beperkt is? Heb je geprobeerd het bestand van je fiets uit te lezen en in de ECU van de beperkte fiets te flashen? U kunt mogelijk controleren of het niet mechanisch is door uw ECU in de andere fiets te gebruiken. Vervolgens, indien nodig, het bestand dat uit uw ECU is gelezen, flashen naar de beperkte ECU. Heb je ook geprobeerd om te kijken of de gelimiteerde fiets ook gelimiteerd blijft met het stockbestand? Groeten

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Berichten: 41Verified User

    Andere ECU's kunnen niet worden gebruikt met de startonderbreker. ECU's die als startonderbrekers zijn geregistreerd, kunnen niet eens worden geprobeerd zonder verschillende onderdelen, zoals tankdoppen, te transplanteren. Ik heb alle onbeperkte bestanden en gewone bestanden geprobeerd. Op dit moment lijkt het erop dat er een probleem was met de eerste volledige herschrijving. We hebben vastgesteld dat overschrijven door opnieuw instellen van de licentie noodzakelijk is. Als u dit niet probeert, kunt u niet bepalen of u een nieuwe ECU moet aanschaffen.

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Berichten: 41Verified User

    Het was een misverstand over de vertaling. Als u na het lezen schrijft terwijl het harnas is aangesloten, kunt u overschrijven met een nieuwe licentie! Onbeperkt aantal bestanden overschreven. De brandstof- en ontstekingstijdbegrenzers waren na het uitlezen de waarden zoals geschreven. Het resultaat zal ik later melden. De afbeelding kan niet worden geüpload, zelfs niet als de extensie overeenkomt. Ik stuur de afbeelding direct per e-mail.

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Berichten: 41Verified User

    Het verandert niet, zelfs niet als de licentiewijziging wordt overschreven. Uiteindelijk blijkt er een probleem te zijn met de fiets. Zelfs als ik het direct controleerde, waren er geen fouten met betrekking tot de sensor. Het zal enorm veel tijd kosten om het op te lossen. Is het mogelijk om alleen de originele licentiezijde te resetten?

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Berichten: 41Verified User

    is geslaagd. De 6-snelheidsbegrenzer verdween toen de ECU werd overschreven vanwege een licentiewijziging. 5e snelheid is 9000 tpm en er is geen verandering. De snelheidspuls werkte normaal. Ik ben ook aan het kijken naar andere sensoren.

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Berichten: 191Staff User

    Hallo, Dat is een vooruitgang. Dus de 5e is nog steeds beperkt op deze en op de andere 5e en 6e? Groeten

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Berichten: 41Verified User

    Momenteel is alleen de 5e snelheid een begrenzer bij 9000 tpm. 6e versnelling draait tot de ingestelde 10450 toeren per minuut.

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Berichten: 191Staff User

    Hallo, Lees het bestand voor en stuur het naar mij. Ik zal kijken of ik de ontwikkeling ook kan laten controleren om er zeker van te zijn dat het goed is. Zoals je al zei, hebben alleen de 2 het probleem met verschillende bestanden, dus het lijkt onwaarschijnlijk dat dit het bestand zou zijn. Toch zou ik willen proberen ze er eens naar te laten kijken als ze tijd hebben. Groeten

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Berichten: 41Verified User

    Ik heb het bestand gestuurd. We zijn aan het kijken of er nog andere fietsen zijn met een begrenzer. bedankt.

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Berichten: 41Verified User

    XSR700 BU2-8591A-10 (JP) Deze fiets heeft ook een 5-speed 9000 rpm limiter. De sensor en schakelaar waren normaal. De gelezen gegevens zijn verzonden. We onderzoeken de verschillen tussen andere fietsen en accessoires.

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Berichten: 41Verified User

    BU2-8591A-10 Licentie: # 86A290B3 → # ECF23379 Ik heb de licentie overgezet naar # ECF23379 en heb ze gevraagd om het extra te schrijven, maar de 9000rpm met 5 snelheden veranderde niet. Ik gaf het op omdat de fiets zal worden veranderd. Kan licentie # 86A290B3 niet resetten? Ik zal het met andere fietsen onderzoeken.

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Berichten: 191Staff User

    Oke klinkt goed. Ik zal kijken wat we voor u kunnen doen met betrekking tot de licentie, aangezien we bevestigde licenties niet kunnen resetten. We zullen ook proberen zo snel mogelijk te weten te komen over de limiter. Groeten

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Berichten: 41Verified User

    1XB-8591A-10 (JP) ← Toepasselijke auto 5 versnellingen 9000rpm Na herschrijven met 1XB-8591A-00 (THI), verdween de begrenzer. Tot het rapport.

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Berichten: 191Staff User

    Werkt alles goed met de 1XB-8591A-00(THI)?

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Berichten: 41Verified User

    1XB-8591A-10 (JP) → 1XB-8591A-00 (THI) Hij werkt normaal. Ik denk dat het soepel werkt omdat de brandstof fijner kan worden afgesteld.

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Berichten: 191Staff User

    Dat is geweldig om te horen, er moet iets zijn gebeurd tijdens het eerste schrijven van de ECU. Fijn dat dat is opgelost. Groeten

  • vinayak.bhanoo@gmail.comvinayak.bhanoo@gmail.com Berichten: 2Verified User

    Hallo, zegt u dat de ECU 1XB-8591A-10 (JP) was, maar dat deze werd gerepareerd nadat u in plaats daarvan 1XB-8591A-00 (THI) had geschreven? Ik dacht dat ze specifiek zeiden dat ik de juiste code moest gebruiken om de afbeelding te schrijven, ik heb ook wat stroomproblemen in mijn fiets zonder ander symptoom en ik word wanhopig om de oplossing te vinden.

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Berichten: 41Verified User

    Als de bedradingsrelatie tussen injectie en ontsteking hetzelfde is, is er geen probleem omdat de motor hetzelfde is. JP EU THI heeft dezelfde ECU-bedrading. Wat betreft BU2 lijkt Volt- effect te hebben. Ik probeer dit te veranderen.

  • chomorin07@yahoo.co.jpchomorin07@yahoo.co.jp Berichten: 41Verified User

    BU2-8591A-10(JP) 5-speed 9000RPM limiter 1WS-8591A-10 enz. Ik heb Volt-Dwel gekopieerd en gebruikt, maar het lijkt verbeterd te zijn. Het lijkt verband te houden met de voedingsspanning van elk onderdeel door de batterij. Er zijn veel symptomen in voertuigen die zijn uitgerust met extra USB-apparaten.

Meld je aan of registreer je om te reageren.