Helpforum

Wanneer begint "Closed Loop" eigenlijk? En brandstofkaart wisselen

ndwolfy@gmail.comndwolfy@gmail.com Berichten: 11Verified User

Dus ik weet dat wanneer het "ECO" -lampje op het dashboard gaat branden, het eigenlijk niet veel betekent dat het in een gesloten lus-melodie of zoiets gaat. Maar dat liet me achter met de vraag wanneer de closed loop-tune begint? En als er al een kaart is waarop hij afgaat of doet hij gewoon wat de meeste voertuigen doen en gaat hij voor stoichiometrisch. Dat brengt me bij mijn andere vraag, wanneer schakelt het tussen de TPS-brandstofkaart en de MAP-brandstofkaart?

Comments

  • chrisgardellchrisgardell Berichten: 48Staff User

    1) ECO-indicator betekent echt niets, behalve dat u zich in een regio van een TPS versus RPM-kaart bevindt die '1' in plaats van '0' aangeeft ... het is eigenlijk gewoon een gimmick. 2) Stock O2-feedback heeft op dezelfde manier veel bereikkaarten die ervoor zorgen dat temperatuur, TPS, spruitstukdruk en soms snelheid binnen een geldig bereik liggen voor gebruik van O2-feedback. (nieuwere fietsen hebben de neiging om het meer te gebruiken en met hogere winsten) 3) Over het algemeen gebruikt u onder 20%-gas een mix van TPS- en MAP-brandstoftabelresultaten. Als u dichter bij gesloten thottle bent, zult u meer naar het MAP-resultaat gaan of als u dichter bij ~20% bent, gebruikt u een resultaat dat meer vertekend is ten opzichte van het TPS-resultaat. dit is nodig omdat zeg 5% gas geven iets heel anders betekent als je zegt dat je heuvel op of af gaat.

  • ndwolfy@gmail.comndwolfy@gmail.com Berichten: 11Verified User

    Ahhh oke, dat is eigenlijk best handig! het lijkt erop dat ik de MAP-brandstofkaart helemaal verkeerd heb proberen aan te passen! Ik heb het eigenlijk alleen maar aangepast, denkend dat het meer overneemt als het stationair draait en kruist als dat maar gedeeltelijk waar is. Dank u! Zou je het tweede deel van je antwoord kunnen uitbreiden, aangezien ik het nog steeds niet helemaal begrijp? Ik weet dat met de MT-07 en XSR700 de O2-sensor niet echt veel doet. En eigenlijk heb ik het een keer voor een paar ritten volledig losgekoppeld en er is zelfs geen motorlampje voor opgekomen. En daarom stel ik de vraag wanneer de gesloten lus begint, of dat zelfs echt gebeurt voor deze fiets, aangezien hij er geen problemen mee heeft dat hij er niet is. Simillarliy zei dat ik het zou vervangen door een breedbandsensor, zodat ik mijn eigen AFR-uitlezingen en datalogs kan uitvoeren. Zou het überhaupt iets opleveren?

Meld je aan of registreer je om te reageren.