Tukifoorumi

Milloin "Closed Loop" todella käynnistyy? Ja polttoainekartan vaihto

ndwolfy@gmail.comndwolfy@gmail.com Viestejä: 11Verified User
sisään XSR 700

Tiedän siis, että kun "ECO"-valo syttyy kojelautaan, se ei itse asiassa merkitse paljoakaan siinä, että se siirtyy suljetun silmukan säveleen tai mihinkään. Mutta se jätti minulle kysymyksen, milloin suljetun silmukan viritys käynnistyy? Ja jos siellä on kartta ollenkaan, se sammuu tai tekee vain sen, mitä useimmat ajoneuvot tekevät ja menevät stoikiometriseen. Mikä vie minut toiseen kysymykseeni, milloin se vaihtaa TPS-polttoainekartan ja MAP-polttoainekartan välillä?

Kommentit

  • chrisgardellchrisgardell Viestejä: 48Staff User

    1) ECO-osoitin ei todellakaan tarkoita mitään, paitsi että olet TPS vs RPM -kartan alueella, jossa lukee "1" "0":n sijaan... se todellakin on vain temppu. 2) Varasto-O2-palautteessa on samoin monia aluekarttoja, jotka varmistavat, että lämpötila, TPS, jakotukin paine ja joskus nopeus ovat kelvollisilla alueella O2-palautteen käyttöä varten. (uudemmat pyörät käyttävät sitä yleensä enemmän ja suuremmilla voitoilla) 3) Yleensä 20%-kaasun alla käytät TPS- ja MAP-polttoainetaulukoiden yhdistelmää. Jos olet lähempänä suljettua thottlea, painotut enemmän kohti MAP-tulosta tai jos olet lähempänä ~20%-tulosta, käytät tulosta, joka on puolueellisempi TPS-tulokseen nähden. tämä on tarpeen, koska sanotaan 5% kaasu tarkoittaa jotain aivan muuta, jos sanot menossa ylös tai alas mäkeä.

  • ndwolfy@gmail.comndwolfy@gmail.com Viestejä: 11Verified User

    Ahhh okei, se on itse asiassa melko hyödyllistä! näyttää siltä, että olen yrittänyt säätää MAP-polttoainekarttaa väärin! Olen pohjimmiltaan vain säätänyt sitä ajatellen, että se vie enemmän valtaa tyhjäkäynnillä ja crusing, kun se on vain osittain totta. Kiitos! Voisitko kuitenkin laajentaa vastauksesi toista osaa, koska en vieläkään ymmärrä sitä? Tiedän, että MT-07:ssä ja XSR700:ssa O2-anturi ei todellakaan tee paljon. Ja itse asiassa minulla oli se kerran irrotettu kokonaan muutaman ajon ajan, eikä edes moottorin merkkivalo syttynyt. Ja siksi kysyn kysymyksen siitä, milloin suljettu silmukka käynnistyy, jos niin edes tapahtuu tälle pyörälle, koska sillä ei ole ongelmia sen puuttuessa. Samalla tavalla minun piti vaihtaa se laajakaistaanturilla, jotta voin käyttää omia AFR-lukuja ja datalokeja. Tekeekö se edes mitään?

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.