Helpforum

Hoe het motorcontrolelampje uit te schakelen?

bbh1231@gmail.combbh1231@gmail.com Berichten: 4Verified User
bewerkt January 2022 in XSR 900

Hallo, ik heb een Yamaha XSR900 uit 2016 met een knipperset aan de zijkant van de fiets en het controlelampje brandt, maar de fiets loopt prima. Ik heb geprobeerd een OBD2-lezer via een adapterkabel aan te sluiten op de 4-pins Yamaha-diagnosestekker. De OBD2-lezer start op, maar kan niet bepalen hoe met de ECU moet worden gecommuniceerd en blijft verschillende protocollen proberen. Ik heb dit zowel met een Innova 5210-scanner als met een OBDLink MX+ Bluetooth-adapter geprobeerd. Beiden gaan aan, maar kunnen niet communiceren met de ECU en blijven verschillende protocollen doorlopen. In eerste instantie dacht ik dat ik misschien een defecte kabel had, maar ik probeerde de scanner en Yamaha 4-pins naar OBD2-adapterkabel in mijn andere volledig voorraad 2016 Yamaha XSR900 en geen van beide scanners heeft een probleem om met ECU te communiceren. Zou de originele 4-pins Yamaha-diagnosestekker moeten werken? Moet ik in plaats daarvan op de een of andere manier verbinding maken met de 6-pins (slechts 4 aangesloten) FTECU-stekker? Gelieve te helpen en te adviseren over hoe te repareren!

Comments

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Uw scannertool zou nog steeds moeten werken, u kunt proberen uw ECU opnieuw te flashen en vervolgens opnieuw verbinding te maken. Maar het is niet nodig omdat je een diagnose kunt stellen via het harnas aan de zijkant van de fiets. Gebruik de diagnostische functie in de software om verbinding te maken met de fiets en te zien wat een code zou kunnen veroorzaken. Bedankt, Jason A.

Meld je aan of registreer je om te reageren.