Tukifoorumi

Kuinka sammuttaa Check Engine -valo?

bbh1231@gmail.combbh1231@gmail.com Viestejä: 4Verified User
muokattu January 2022 sisään XSR 900

Hei, minulla on vuoden 2016 Yamaha XSR900, jossa on pyörän sivuvilkkusarja ja moottorin tarkistusvalo on palanut, mutta pyörä toimii hyvin. Olen yrittänyt liittää OBD2-lukijan sovitinkaapelin kautta 4-nastaiseen Yamaha-diagnostiikkapistokkeeseen. OBD2-lukija käynnistyy, mutta ei pysty määrittämään, kuinka kommunikoida ECU:n kanssa, ja yrittää jatkuvasti eri protokollia. Kokeilin tätä sekä Innova 5210 -skannerilla että OBDLink MX+ Bluetooth -sovittimella. Molemmat kytkeytyvät päälle, mutta eivät pysty kommunikoimaan ECU:n kanssa ja jatkavat pyöräilyä eri protokollien läpi. Aluksi ajattelin, että ehkä minulla on viallinen kaapeli, mutta kokeilin skanneria ja Yamahan 4-nastaista OBD2-sovitinkaapelia toisessa täysin varastossa olevassa 2016 Yamaha XSR900:ssa, eikä kummallakaan skannerilla ole ongelmia kommunikoida ECU:n kanssa. Pitäisikö alkuperäisen 4-nastaisen Yamahan diagnostiikkapistokkeen toimia? Pitääkö minun kytkeä 6-nastaiseen (vain 4 kytkettyä) FTECU-liittimeen jotenkin sen sijaan? Auttakaa ja neuvokaa kuinka korjata!

Kommentit

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Viestejä: 1,071Staff User

    Hei, Skannerityökalusi pitäisi edelleen toimia, voit yrittää päivittää ECU:n ja muodostaa yhteyden uudelleen. Mutta se ei ole välttämätöntä, koska voit tehdä diagnoosin pyörän sivuvaljaiden kautta. Käytä ohjelmiston Diagnostiikka-ominaisuutta muodostaaksesi yhteyden pyörään ja katsoaksesi, mikä saattaa heittää koodia. Kiitos, Jason A.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.