Supportforum

Race Team Package ECU-kanaler

reyna.wygant@gmail.comreyna.wygant@gmail.com Inlägg: 4Verified User

Hej, jag har använt race team-paketet på min 2015 R1 tillsammans med ett AiM MXS-dash ett tag nu. Jag har ställt in ECU-flash-bilden så att den matar ut extra data och använder xc1-filen som medföljer tävlingspaketet. Jag har märkt att ett par kanaler inte fungerar eller har till synes felaktiga värden (Insugningsluftens temperatur är alltid 30C, DIag-varningen är alltid 0 även när det avsiktligt genereras fel, vissa av hjulhastighetsändringarna har mycket stora siffror hela tiden.) xc1-filen har uppdaterats vid något tillfälle? Var kan jag komma åt den senaste versionen? Finns det anteckningar med beskrivningar för varje kanal du kan skicka till mig?

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Det borde inte vara några problem med kanalerna. Kör du en MXS 1.1 eller 1.2? Tack, Jason A.

  • reyna.wygant@gmail.comreyna.wygant@gmail.com Inlägg: 4Verified User

    Jason, jag körde MXS 1.1 tills jag förstörde den i år och har nu en MXS 1.2. Jag har samma problem med båda. Jag kör en anpassad ECU-bild baserad på RT COTA-baskartan. Jag ser i RT-baskartan att 2016 års Road Atlanta-baskarta aktiverade TCS-tändningssvarets PID. Utmatar alla RT-baskartor samma kanaler?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, vänligen maila mig eller skicka mig via vi överför en datafil från din cykel. Skicka mig din dash-konfiguration också. Alla filer matar ut samma kanaler. Är du på ett race team pro setup eller prenumeration? Tack, Jason A.

  • reyna.wygant@gmail.comreyna.wygant@gmail.com Inlägg: 4Verified User

    Jason, jag har skickat ett mail till dig. Jag glömde att nämna att jag använder prenumerationslicensen RT.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.