Supportforum

Felaktig O2 -sensor?

Jag har en MT-07 med ett ActiveTune-kit. Jag har installerat satsen för ett tag sedan, jag har cyklat och accepterat några trimmer tidigare men jag har aldrig använt activetune -skärmen. Idag när jag testade första gången när aktivetune -monitorn medan cykeln stod på ett stativ, startade cykeln (kall), kopplade hårdheten, följde stegen för att starta AT -skärmen men jag får ett meddelande "väntar på lambda -hårdvara" som aldrig försvinner och AFR har fastnat den 15.0. Om jag kopplar bort O2 -givarselen får jag samma resultat. Att koppla bort ftecu lamda -styrenheten (från den ursprungliga 4 -poliga kontakten) har samma resultat förutom att AFR kommer ner till 10. Vad ska jag göra för att diagnostisera det ytterligare?


kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, när du drog upp trimmerna och sparade dem tidigare gjorde det faktiskt förändringar i cellerna? Hur gammal är satsen och vem köpte du den genom? Tack, Jason A.

  • nengana@gmail.comnengana@gmail.com Inlägg: 3Verified User

    Hej, Ja, tidigare var det förändringar i cellerna. Kit köpte 12 november 2020 från VeloxRacing, installerade den den 20 november. Tack, Nuno

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, vilken typ av gas kör du i din cykel? Tack, Jason A.

  • nengana@gmail.comnengana@gmail.com Inlägg: 3Verified User

    Hej, blyfri 98 oktaner (EU RON, så 93 i USA tror jag) Hälsningar, Nuno

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, okej oroa dig, jag ville bara se om du körde ett mer flyktigt bränsle eller inte. I allmänhet kommer O2 -sensorn att hålla dig minst ett år eller så, men ibland kan det vara mindre. Du kan behöva en ny O2 -sensor även om det kan vara LAMBDA -styrenheten som också är utbränd nu vid denna tidpunkt. Prova att koppla bort hela systemet från cykeln och rengör alla kontaktpunkter och stift. Du kan använda några elektriska komponentrenare och tryckluft. Anslut allt igen och se att det fungerar, rapportera gärna till mig. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.