Helpforum

Defecte O2-sensor?

Ik heb een MT-07 met een ActiveTune-kit. Ik heb de kit een tijdje geleden geïnstalleerd, ik heb op de fiets gereden en in het verleden een paar trims geaccepteerd, maar ik heb de activetune-monitor nooit gebruikt. Vandaag, toen ik de activetune-monitor voor het eerst testte terwijl de fiets op een standaard stond, de fiets startte (koud), de hardheid aansloot, de stappen volgde om de AT-monitor te starten, maar ik krijg een bericht "wachten op lambda-hardware" die nooit weggaat en de AFR zit vast op 15.0. Als ik de kabelboom van de O2-sensor loskoppel, krijg ik hetzelfde resultaat. Het loskoppelen van de ftecu lamda-controller (van de originele 4-pins connector) heeft hetzelfde resultaat, behalve dat de AFR naar 10 gaat. Wat moet ik doen om het verder te diagnosticeren?


Comments

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Toen je de randen ophaalde en ze in het verleden opsloeg, bracht het dan daadwerkelijk veranderingen aan in de cellen? Hoe oud is de kit en via wie heb je hem gekocht? Bedankt, Jason A.

  • nengana@gmail.comnengana@gmail.com Berichten: 3Verified User

    Hallo, Ja, in het verleden waren het veranderingen in de cellen. Kit gekocht op 12 november 2020 van VeloxRacing, geïnstalleerd op 20 november. Bedankt, Nuno

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, op wat voor benzine rijd je op je fiets? Bedankt, Jason A.

  • nengana@gmail.comnengana@gmail.com Berichten: 3Verified User

    Hé, loodvrije 98 octanen (EU RON, dus 93 in de VS geloof ik) Met vriendelijke groet, Nuno

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Ok geen zorgen, ik wilde gewoon zien of je een vluchtigere brandstof gebruikte of niet. Over het algemeen gaat de O2-sensor minstens ongeveer een jaar mee, maar soms kan het minder zijn. Mogelijk hebt u een nieuwe O2-sensor nodig, hoewel het ook de LAMBDA-controller kan zijn die nu ook is doorgebrand. Probeer het hele systeem los te koppelen van de fiets en alle contactpunten en pinnen schoon te maken. U kunt wat reinigingsmiddel voor elektrische componenten en perslucht gebruiken. Sluit alles opnieuw aan en kijk of het werkt en rapporteer dan alsjeblieft aan mij. Bedankt, Jason A.

Meld je aan of registreer je om te reageren.