Supportforum

Avlägsna bränslet

Lamsonryan1221@gmail.comLamsonryan1221@gmail.com Inlägg: 2Verified User

Hej alla, jag blinkade min Kawasaki Zx6r 2019 (Austin Racing decat Exhaust) med en obegränsad fil. Jag gjorde det möjligt att skära ner bränsle eftersom det känns bra att inte ha så enorma ryck på decel och acceleration. Det enda problemet jag har är att det backfires med flera höga poppar runt 5k rpm i valfri växel. Jag vet att med bränslesnål aktiverad möjliggör mer bränsle och skar inte helt bort det på retardation som beståndet skulle göra. Förutsatt att det måste vara mager / rik. Några rekommendationer jag skulle göra med PC-bränsleimporten eller i allmänhet? Ryan

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, installera blockeringsplattor och stäng av luftomkopplingsventilen. Tack, Jason A.

  • tkswimm00@gmail.comtkswimm00@gmail.com Inlägg: 1Verified User

    Jag har en 2016 års jubileum 2016 och jag har återflaskat en gång. Jag installerade M4-katten och ta bort plattorna. Någon aning om hur man får popp / backfiring att försvinna?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Du kan försöka ställa in Disable Injector Decel Cut till FALSE och se om det förbättras. Du kan stöta på ökad motorbromsning och mer plötsligt gasreglage. Se till att dina avgaser är i gott skick, eftersom läckage i det området hjälper till att antända det oförbrända bränslet.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.