Supportforum

Internetanslutningens kvalitet / dropp påverkar blinkande

SMFreakSMFreak Inlägg: 18Verified User

Hej, ny med FTECU men tidigare erfarenhet av andra verktyg som blinkar för olika byke. Att inte gå mycket in i varför internetanslutning krävs och inte göra flash offline verkar ganska tydligt vad som kan vara fördelen med en sådan metod. Jag oroar mig innan jag börjar skriva ECU i garaget finns det inget kabelinternet eller wifi så det enda alternativet är mobiltjänster via GSM 4G-nätverk. Jag har redan simulerat detta och FT Suite öppnas efter komm till server men nyckelfrågan är vad som kan hända om datanätverk (kabel / WIFI eller GSM 4G) plötsligt sjunker under skrivning till ECU? Kan det teglas ecu? Vilka är möjligheterna om detta händer. Visst byke-batteri kommer att vara på batteriet, med alla inte nödvändiga säkringar för att spara ström (strålkastare) och bärbar dator kommer att vara med fullt batteri på nätuttaget. Vilken är upplevelsen hittills. Tack

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, vilken ECU försöker du blixt? Tack, Jason A.

  • SMFreakSMFreak Inlägg: 18Verified User
    redigerad July 2020

    Ups, mycket ordentlig fråga för korrekt svar. Det är GSXR 1000 från 2020, ECU 32920-17KG2 (EU) I allmänhet förutsatt att seleinstallationen är korrekt när det gäller rätt täta anslutningar, tillräckligt med batterikraft, i värre fall scenario 4G internetanslutning och med alltid rätt karta är det något som händer som kan tegel ECU utan möjlighet att refash det igen på byke utan att skicka ECU till någon? Igår satte jag min sele på byke och framgångsrikt röda lager karta, tog upp till 5min i 2 steg och sparar. Inga problem fungerar bra. Undrar du vilken tid skrivning tar eller brukar ta? Jämförelse av min 17KG2 och en från FT-server visar ingen skillnad, antar att den jämför JS / AB också, detta betyder att lager 17KG2 alltid kommer med dessa funktioner aktiverade, inget behov av att aktivera det genom RR-tillägg. Det är sant att lager 17KG2 är utan LC.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.