Supportforum

Shift Rod

Säljer FTECU bara växelstången för quickshifter-satsen separat? Även när jag installerade mitt skulle det bara växla i växlarna 1-3. Efter det var jag tvungen att använda kopplingen. Så jag försökte justera stången så att den var kortare och övermomentade den och trådarna knäpptes. Någon aning om varför det skulle ha fungerat felfritt i kugghjul 1-3 och inte någon redskap ovanför? Också, undrar om någon vet om Dynojet växlarna fungerar för FTECU-sensorn på FZ07. Tänker på att beställa dem om FTECU inte säljer staven separat.

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Vi säljer stavarna separat. Vi måste göra dig en faktura för de separata delarna. Vilket växelsats var det för, och exakt vilken stav var det som brast?

  • kyle.morris34@gmail.comkyle.morris34@gmail.com Inlägg: 4Verified User

    Tack för svaret. Jag vet att vi diskuterar staven via e-post, bara väntar på fakturan för staven. Men jag undrade också vad kartan för quickshifter gör? Det har bara kugghjul 1-5 på ECU-bilden för 2017 FZ07 och de är alla inställda på 80. Bör det vara något annorlunda?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    QS-kartan har bara fem "växlar" -moduler eftersom det bara finns fem växlar mellan sex växlar. 80 millisekunder är tiden för antändningstiden mellan varje växel, vilket är normalt.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.