Decel popping fix ??
Hej! Jag vet att när cykeln är avstängd växlar man till MAP vs RPM-tabellen, och därför använder jag för närvarande en lager-ECU-fil och importerade en PC-karta för att bäst matcha mina mods (det är för de högre varvtalet bara rätt) och jag kopierade den modifierade MAP vs RPM-tabell från matchande obegränsad fil och klistrade in den i lagerfilen. Jag gjorde det så att cykeln skulle springa mer rik också ner lågt och inte bara de högre varvtalet (TPS vs RPM-kartan) Jag får fortfarande massor av decel popping som jag inte är ett fan av, så jag tänkte eftersom jag inte kan har råd att köpa en anpassad karta från 2WDW, kan jag försöka justera cellerna i bränsletabellen (MAP vs RPM). Vad tycker du hur ska jag börja? X-axeln är lufttryck jämfört med havsnivån. 100 lika med havsnivåtrycket. Om där jag bor ligger jag cirka 10-40 meter över havet, vilken x-axelprocent skulle det jämföras med omkring ?? Jag är inte ett fan av decel pop och jag vill verkligen bli av med det och jag vet att tankningen på MAP vs RPM borde göra tricket. Du som "professionell" kan du dela tips :) Cykeln är verkligen en Yamaha MT07 2014-modell och ECU-nummer är 1WS-8591A-00 För närvarande kör den obegränsade filens MAP vs RPM-tabell i STOCK-matchningsfilen samt en befälhavare Karta. Åh och även DECEL FUEL INJ. vände sig till sant dyker det runt 5 000 rpm hela vägen ner, men med det på falskt dyker det alltid bara under 4 000 rpm, som det gjorde ojämnt. Någon hjälp pls.