Helpforum

Actieve tune-instellingen

drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Berichten: 51Verified User
bewerkt October 2022 in R1

Hallo, dus ik probeer de activetune-configuratie op mijn 2017 R1 langzamer te laten reageren. Het lijkt erop dat als ik eenmaal een fatsoenlijke basiskaart heb, als ik de activetune ingeschakeld laat, het probeert om te snel / constant aanpassingen te maken. Dit lijkt een beetje inconsistentie te creëren in hoe de fiets reageert op / van het gaspedaal, ik vermoed door het tanken onmiddellijk en constant te veranderen. Ik kijk naar de activeringslimieten (ms) en probeer erachter te komen wat ik moet veranderen en in welke waarde, om de verversingssnelheid/snelheid waarmee het systeem aanpassingen maakt, te vertragen. Of zou het samengestelde tarief de tabel zijn om naar te kijken? Ik laat het graag ingeschakeld omdat ik het verschil kan voelen in hoe de fiets rijdt als het weer verandert, maar ik zou willen dat de activetune de veranderingen geleidelijk aanbrengt, om te proberen wat consistentie te krijgen in de manier waarop de fiets loopt, die waarden enz. moet ik kijken? Bij voorbaat bedankt.

Comments

  • kgsiani@gmail.comkgsiani@gmail.com Berichten: 25Verified User

    Ik heb begrepen, van wat mij is verteld over FT ECU-ondersteuning via de telefoon, is dat je een tijdje rijdt zoals je zou rijden, en vervolgens zonder je fiets uit te zetten, je de computer en de USB-stekker op de ECU aansluit. Open Tuning Suite en klik op APPARAAT en vervolgens op ACTIEVE AFSTEMMING. Wanneer het ActiveTune-venster wordt geopend, klikt u op LEZEN. Als u een heleboel wijzigingen ziet (standaard zal ActiveTune wijzigingen aanbrengen van -10 tot +20, de wijzigingen worden in aantal en kleur weergegeven), klik dan op OPSLAAN om de wijzigingen permanent in ECU op te slaan. Een verandering met een hoge waarde zal een hoger getal zijn en de kleur rood vierkant op de grafiek, een verandering van een lage waarde zal worden weergegeven als een negatief getal en een groen vierkant in de grafiek. Dit betekent dat ActiveTune geen wijzigingen opslaat en zal beginnen met wat ooit de laatst opgeslagen wijzigingen waren. Na dit een paar keer te hebben gedaan (van het rijden en het lezen van wijzigingen en opslaan als er veel wijzigingen zijn). Door de eerste paar ActiveTune-wijzigingen in de ECU op te slaan, zorgt u ervoor dat de ECU de volgende rit minder wijzigingen aanbrengt. Op dit punt gaat u naar de ActiveTune-instellingen en wijzigt u 5 schermen zodat de wijzigingen alleen van -5 tot +5 zijn in plaats van -10 tot +20. En ik geloof dat dat is wat je wilt in termen van "Ik zou willen dat de activetune de veranderingen geleidelijk aanbrengt". Als je het niet kunt vinden, zal ik door de mijne kijken en een foto plaatsen van waar die vijf schermen zijn.

  • mike@ftecu.commike@ftecu.com Berichten: 178Staff User

    Als je me je kaart wilt sturen, zal ik je instellingen bekijken. De Active-tune moet altijd gericht zijn op het verbeteren van het tanken. En hoe oud is je O2-sensor?

  • ruchentydoran@hotmail.comruchentydoran@hotmail.com Berichten: 7Verified User

    Is er een manier waarop iemand mij kan helpen, zodat ik de actieve automatische afstemming kan activeren?

  • todd@ftecu.comtodd@ftecu.com Berichten: 102Staff User

    Niet alle fietsen hebben de Active Tune-functie. Welke fiets heb je?

Meld je aan of registreer je om te reageren.