Helpforum

Als u tabelwaarden kopieert / plakt, veranderen de waarden

jeff_cjeff_c Berichten: 13Verified User
  • Stappen om te reproduceren: open een kaartbestand (ik heb een FZ09, dus ik heb er een gebruikt) bestemmingstabel opmaken en plakken (ik gebruik ETV-tabellen, dus bijvoorbeeld B Map # 1 naar B Map # 2) 14 lager)
  • Het probleem lijkt te zijn bij het plakken, niet bij het kopiëren. Als u cellen kopieert en vervolgens in Kladblok of Excel plakt, ziet u dat waarden correct naar het Klembord worden gekopieerd. Het wijzigen van de gekopieerde waarden vindt plaats wanneer u terug plakt in een tabel in de FTECU-software. Ik weet dat dit in het verleden geen probleem was, omdat ik altijd tabelwaarden heb gekopieerd en voorheen geen problemen had. Opmerking: het kopiëren / plakken van volledige tabellen door met de rechtermuisknop op de tabellen in het linkerdeelvenster te klikken en 'kopiëren / plakken' te doen, werkt correct, alleen bij het kopiëren / plakken van gemarkeerde cellen die problemen veroorzaken. Kijk hier alstublieft naar, bedankt!

Comments

  • jeff_cjeff_c Berichten: 13Verified User
    bewerkt July 2020

    Het lijkt erop dat cellen gewoon worden gemarkeerd en een kopie wordt gemaakt, waardoor zelfs waarden in de brontabel veranderen! Voorbeeld: stel dat je tabellen 1, 2 en 3 hebt die je hebt vergeleken en dat ze allemaal identiek zijn. Open tabel 1, markeer cellen (doe alles voor het beste effect), maak een 'kopie', open vervolgens tabel 2 en plak de cellen. Als ze correct werken, moeten alle tabellen nog steeds identiek zijn. Maar wat er in feite gebeurt, is dat sommige cellen in tabellen 1 en 2 zijn veranderd, en zelfs niet op dezelfde manier! Alleen tabel 3 is niet gewijzigd. Door alle 3 de shows te vergelijken, zijn ze nu allemaal verschillend van elkaar.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Probleem was aan mijn kant reproduceerbaar. Zal onderzoeken waarom en het probleem oplossen. Bedankt dat je het ons hebt laten weten. Bedankt, Jason A.

  • reyna.wygant@gmail.comreyna.wygant@gmail.com Berichten: 4Verified User

    Jason, ik merkte dit probleem ook op toen ik probeerde mijn gas-, brandstof- en ontstekingskaarten over te zetten naar een ander RT-bestand. Is dit op een of andere manier aangepakt?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Reyna, het heeft te maken met de achtergrondformule die de oorspronkelijke waarden compenseert bij het kopiëren en plakken van de specifieke cellen en de schaal die is toegestaan op het werkelijke nummer zelf. Voor de OP waren hun waarden 0,14 lager, iets waar je nooit een verschil in zou kunnen voelen. Ik weet niet zeker of het verschil voor jou hetzelfde is of niet. Als u een van de getallen handmatig instelt, moeten ze blijven hangen, tenzij een schaallimiet of afrondingslimiet wordt bereikt. Bedankt, Jason A.

  • jeff_cjeff_c Berichten: 13Verified User
    bewerkt November 2021

    @reyna.wygant@gmail.com Het probleem doet zich nog steeds voor, maar voor mij had het alleen betrekking op specifieke kolommen in de ETV-tabellen. Ik werkte er omheen door ervoor te zorgen dat elke keer dat ik op een cel in die kolommen klikte, ik de waarde die ik wilde opnieuw moest typen, omdat het simpelweg selecteren van een van die cellen ervoor zou zorgen dat de waarde zou veranderen. En ik moest ervoor zorgen dat ik niet op Enter drukte, want dan zou het selectievak naar de volgende rij in dezelfde kolom vallen, waardoor die waarde zou veranderen en ik de gewenste waarde opnieuw zou moeten invoeren. Als u eenvoudig de ene tabel naar de andere wilt kopiëren, zal het kopiëren/plakken van de hele tabel uit de lijst aan de linkerkant dit doen zonder de waarden te wijzigen. De waarden veranderen alleen wanneer u de tabel opent en cellen selecteert. @jason@ftecu.com Het is waar dat .14 niet zo veel is, maar in de onderste kolommen van de ETV-tabel, waar de waarden om te beginnen klein zijn, kan .14 een aanzienlijk veranderingspercentage zijn. Maar eigenlijk is het meer het principe van het ding - het selecteren van cellen zou er niet toe moeten leiden dat waarden veranderen. Dat is gewoon een stomme irritante bug. Ik bedoel, stel je voor dat dit zou gebeuren met je Excel-spreadsheets LOL

  • travisray@cox.nettravisray@cox.net Berichten: 2Verified User

    Ik denk dat deze bug echt opnieuw moet worden bekeken. Er is een potentieel voor cumulatief effect, zonder medeweten van de gebruiker. Bekijk de video die laat zien wat ik bedoel. Door simpelweg een blok cellen te selecteren in het kleine deel van de openingswaarden van de gashendel, het venster te sluiten en het vervolgens opnieuw te doen, kunnen waarden worden gewijzigd. Niet op ctrl-c / ctrl-v drukken, gewoon selecteren. Het corrumpeert in wezen de gegevens. Ik vroeg me af waarom mijn waarden overal waren terwijl ik probeerde een snatchy gaspedaal uit te werken. https://youtu.be/mwPfunaVWoU

Meld je aan of registreer je om te reageren.