Tukifoorumi

Taulukon arvojen kopiointi / liittäminen aiheuttaa arvojen muutoksen

jeff_cjeff_c Viestejä: 13Verified User
  • Toistamisvaiheet: avaa karttatiedosto (minulla on FZ09, joten käytin yhtä niistä)
  • kopioi arvot taulukosta toiseen avaamalla lähdetaulukko, korostamalla kopioitavat solut (voivat olla kaikki tai osajoukot), avaa sitten ylös kohdetaulukko ja liitä (Käytän ETV-taulukoita, joten esimerkiksi B-kartta nro 1 - B-kartta 2)
  • vertaa lähdetaulua kohdetaulukkoon, osa kopioiduista arvoista ei ole kopioinut oikein (FZ09 ETV -taulukoille, yleensä. 14 alempi)
  • Ongelma näyttää olevan liittämisen aikana, ei kopioiminen. Kopioimalla solut ja liittämällä sitten Muistioon tai Exceliin näkyy, että arvot on kopioitu leikepöydälle oikein. Kopioitujen arvojen muutos tapahtuu liitettäessä takaisin taulukkoon FTECU-ohjelmistossa. Tiedän, että tämä ei ollut ongelma aikaisemmin, koska näin olen aina kopioinut taulukkoarvoja ympäri eikä minulla ole ollut ongelmia aiemmin. Huomaa: Koko taulukkojen kopiointi / liittäminen napsauttamalla hiiren kakkospainikkeella vasemman ruudun taulukoita ja tekemällä 'kopioi / liitä' toimii oikein, ongelmia aiheuttaa vain korostettujen solujen kopioiminen / liittäminen. Ole hyvä ja tutkia tätä, kiitos!

Kommentit

  • jeff_cjeff_c Viestejä: 13Verified User
    muokattu July 2020

    Näyttää siltä, että yksinkertaisesti solujen korostaminen ja kopion tekeminen aiheuttaa jopa lähdetaulukon arvojen muutoksen! Esimerkki: Sano, että sinulla on taulukoita 1, 2 ja 3, joita olet verrannut, ja ne ovat kaikki identtisiä. Avaa taulukko 1, korosta solut (tee kaikki parhaan mahdollisen vaikutuksen saavuttamiseksi), tee 'kopio', avaa sitten taulukko 2 ja liitä solut. Jos kaikki toimivat oikein, kaikkien pöytien tulee olla identtisiä. Tosiasiassa tapahtuu kuitenkin se, että jotkut taulukkojen 1 ja 2 solut ovat muuttuneet, edes ei samalla tavalla! Vain taulukko 3 ei ole muuttunut. Kun vertaa kaikkia kolmea ohjelmaa, he ovat nyt kaikki toisistaan poikkeavia.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Viestejä: 1,071Staff User

    Hei, ongelma oli toistettavissa loppupäästäni. Tutkii miksi ja korjaa sen. Kiitos, kun kerroit meille. Kiitos, Jason A.

  • reyna.wygant@gmail.comreyna.wygant@gmail.com Viestejä: 4Verified User

    Jason, huomasin tämän ongelman myös yrittäessäni siirtää kaasu-, polttoaine- ja sytytyskartat toiseen RT-tiedostoon. Onko tätä käsitelty millään tavalla?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Viestejä: 1,071Staff User

    Reyna, Se liittyy taustakaavaan, joka korvaa alkuperäiset arvot kopioitaessa ja liitettäessä tiettyjä soluja, sekä itse todellisen numeron sallimaan skaalaukseen. OP:n arvot olivat poissa 0,14, mikä on jotain, jossa et koskaan voisi tuntea eroa. En ole varma, onko ero sama sinulle vai ei. Jos asetat jonkin numeroista manuaalisesti, niiden pitäisi pysyä, ellei skaalausrajaa tai pyöristysrajaa saavuteta. Kiitos, Jason A.

  • jeff_cjeff_c Viestejä: 13Verified User
    muokattu November 2021

    @reyna.wygant@gmail.com Ongelma jatkuu edelleen, mutta minulle se vaikutti vain tiettyihin sarakkeisiin ETV-taulukoissa. Olen kiertänyt sen varmistamalla, että aina kun napsautan mitä tahansa solua noissa sarakkeissa, minun oli kirjoitettava haluttu arvo uudelleen, koska pelkkä minkä tahansa solun valitseminen saisi arvon muuttumaan. Ja minun piti varmistaa, etten paina Enter, koska se pudottaisi valintaruudun alas saman sarakkeen seuraavalle riville, mikä saisi arvon muuttumaan ja vaatisi minun syöttämään halutun arvon uudelleen. Jos haluat vain kopioida yhden taulukon toiseen, koko taulukon kopioiminen/liittäminen vasemmalla olevasta luettelosta tekee sen muuttamatta arvoja. Arvot muuttuvat vain, kun avaat taulukon ja valitset solut. @jason@ftecu.com Totta, 0,14 ei ole kovin paljon, mutta ETV-taulukon alemmissa sarakkeissa, joissa arvot ovat aluksi pieniä, 0,14 voi olla merkittävä prosenttiosuus muutoksesta. Mutta itse asiassa se on enemmänkin asian periaate - pelkkä solujen valinta ei saa aiheuttaa arvojen muuttumista. Se on vain typerä ärsyttävä bugi. Tarkoitan, kuvittele, jos tämä tapahtuisi Excel-laskentataulukoillesi LOL

  • travisray@cox.nettravisray@cox.net Viestejä: 2Verified User

    Mielestäni tämä bugi pitäisi todellakin korjata. Kumulatiivinen vaikutus on mahdollista ilman käyttäjän tietämystä. Katso video, joka osoittaa, mitä tarkoitan. Pelkästään solulohkon valitseminen kaasuläpän avautumisarvojen pienestä osasta, ikkunan sulkeminen ja sen uudelleen tekeminen voi muuttaa arvoja. Ei paina ctrl-c / ctrl-v, vain valitseminen. Se pohjimmiltaan korruptoi tietoja. Mietin, miksi arvoni olivat kaikkialla, kun yritin saada aikaan tiukkaa kaasua. https://youtu.be/mwPfunaVWoU

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.