Supportforum

shifter r6 2008 FT

mapracing@msn.commapracing@msn.com Inlägg: 14Verified User
redigerad May 2021 i R6

Hej Jag har programmerat en 2008 r6 med FT ECU med integrerad växlare, avstängningsbrytaren på stången är en dynojet (motorcykel redan monterad) Jag har följande problem, rapporterna går perfekt från 1 till 6 men fungerar inte eller går dåligt under full belastning (från 12000 till 16000) är det en modifiering som ska göras i växlarens parametrar med vetskap om att jag har ändrat avstängningstiden mer eller mindre men utan framgång stöter jag på samma problem kan du hjälpa mig? cdl MAP RACING

Taggade:

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Skapa inte flera inlägg om samma ämne. Har du ändrat någon av parametrarna i Quickshifter-modulen?

  • mapracing@msn.commapracing@msn.com Inlägg: 14Verified User

    hej nej, jag jobbade bara på cdl cutoff-tidtabellen

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, det låter som om ditt problem beror på spolbuller på marken. Försök att isolera marken för att knacka den mot sensorn. Tack, Jason A.

  • mapracing@msn.commapracing@msn.com Inlägg: 14Verified User

    hej efter flera tester på växelfoten på en 2008 r6 isolerade jag massan för att undvika cutoff-problemet men jag kan inte få en bra cutoff-tid över 12000 varv verkar det vara för lång men om vi minskar vi bristen på flytande uppväxling och verkar ge stötar som brutaliserar piloten har du någon aning? cdl

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej! När din mark är ordentligt isolerad och dina dödningstider är inställda i enlighet därmed borde du inte ha några problem. Systemet fungerar generellt enkelt, möjligen kan det vara något fel med cykeln specifikt eller så har du inte hittat rätt ställe för installationen ännu. Tack, Jason A.

  • mapracing@msn.commapracing@msn.com Inlägg: 14Verified User

    hej, jag gjorde en beställning på ett FT-växelsats FÖR EN 2009 R6 TYP 1 sensorn fungerar bara på en anslutning när du vill backa den fungerar den inte längre den fungerar bara med backväxlar kan det vara fel? CDL

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Inlägg: 191Staff User

    Hej, har du beställt kitet från oss? Ett snabbt sätt att berätta skulle vara att utföra ett kontinuitetstest över ledningarna för varje enskild kontakt och aktivera sensorn. Se till att båda är urkopplade innan du testar. Hälsningar

Logga in eller registrera dig för att kommentera.