Helpforum

FTECU Onbeperkte kaart maakt het moeilijk om de fiets te starten

cfpratt4@gmail.comcfpratt4@gmail.com Berichten: 5Verified User

Hallo, ik heb mijn 2016 XSR900 naar de officiële FTECU Unrestricted-kaart geflitst en het heeft een aantal eigenaardigheden en ze zijn inconsistent. Dit zijn de symptomen: het duurt een paar seconden om te starten, het begint en gaat dan dood, of het zal een paar seconden ruw starten en inactief zijn. Dit is ook alleen mogelijk als de fiets wordt in- / uitgeschakeld met de IGN-sleutel. Als het wordt uitgeschakeld via de kill-schakelaar zonder dat IGN is uitgeschakeld, heeft het deze problemen niet bij het opstarten. CEL gaat ook aan elke keer dat de fiets wordt ingeschakeld, maar gedurende slechts 2 seconden. Het duurt niet lang genoeg voordat mijn codelezer het kan lezen. Als de motor eenmaal start, zijn er echter geen problemen. Ik heb het teruggeflitst naar het voorraadbestand van de VS en de AIS-klep alleen uitgeschakeld omdat ik blokkeerplaten heb. De motor start en loopt zoals normaal. Het controlelampje blijft branden en leest de code P0606 en P062F, die ik lees als het knippert. Bedankt voor alle hulp.

Comments

  • cfpratt4@gmail.comcfpratt4@gmail.com Berichten: 5Verified User

    Oké, ik heb nu meer informatie. Ik denk dat ik het verkeerde XSR900 US-bestand in mijn ECU had geflitst. Met behulp van het juiste bestand (dat is B90-8591A-10) flitste ik het stockbestand weer in. Ik heb nog steeds dezelfde gril als voorheen, waarbij het controlelampje 2 seconden gaat branden en dan verdwijnt, en de fiets zal ofwel sputteren om te starten of ruw inactief als het eenmaal is gestart. Kan het probleem zijn om het verkeerde US-bestand te knipperen?

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User
    bewerkt March 2021

    Flash het juiste voorraadbestand en laat het contact twee keer draaien (draai de sleutel aan maar start de motor niet, luister naar de verschillende klepmotoren en de brandstofpomp om hun cyclus te voltooien, en draai de sleutel dan uit). Probeer dan de fiets te starten.

  • cfpratt4@gmail.comcfpratt4@gmail.com Berichten: 5Verified User

    Ik heb gedaan wat je had voorgesteld en het bleef nog steeds bestaan. Sindsdien heb ik de AIS-klep weer op het stopcontact gezet en aangesloten, en heb ik het geflitst met het juiste voorraad ecu-bestand. Geen verandering. Ik heb ook gecontroleerd op losse verbindingen tussen de pinnen en ze zitten allemaal goed vast. Ik heb ook gecontroleerd of het harnas goed is geïnstalleerd en dat is het ook. En nog een keer ter verduidelijking; De fiets zal normaal lopen. Het probleem is dat ik bij het starten de starter 3-4 seconden ingedrukt moet houden, en hij zal vuren, sterven, afvuren en dan inactief zijn, met af en toe twee keer doodgaan en ruw inactief voordat het glad wordt. De CEL gaat ook aan als de IGN wordt ingeschakeld, maar voor slechts 2 seconden. Is het mogelijk dat dit een restprobleem is door het te laten knipperen met het onjuiste US-bestand?

  • remeil@hotmail.co.ukremeil@hotmail.co.uk Berichten: 13Verified User

    Ik krijg hetzelfde probleem, maar ik heb zeker het juiste bestand gebruikt om mijn fiets te flashen

  • cfpratt4@gmail.comcfpratt4@gmail.com Berichten: 5Verified User

    Echt waar? Is het met CEL of de moeilijke start? Beide?

  • remeil@hotmail.co.ukremeil@hotmail.co.uk Berichten: 13Verified User

    Ik weet niet zeker wat een cel is, maar het is meestal van een koude start

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Zoek online hoe u foutcodes op uw dashboard kunt lezen en kijk of u de code kunt ophalen die de CEL heeft geactiveerd.

  • mitchum.mike@gmail.commitchum.mike@gmail.com Berichten: 1Verified User

    Heeft iemand hier een oplossing voor gevonden? Mijn XSR900 vertoont het moeilijk te starten symptoom, maar alleen als de fiets warm is. Ik krijg echter geen foutcodes. Bij koude start slaat hij meteen aan. Als ik rijd, zet hem dan uit om te tanken, ga even naar een winkel, enz., Hij start moeilijk en stationair gedurende een paar seconden. Bijna alsof het te rijk is voor de warme start. Ik weet niet genoeg om handmatig met de brandstofkaart te schroeven, dus ik wilde opnieuw inchecken op het forum.

  • utahweekendgarage@gmail.comutahweekendgarage@gmail.com Berichten: 9FTECU Dealer
    bewerkt April 2022

    Hallo, Nieuw hier. Sorry voor het bumpen van een oud topic maar ik zag geen oplossing. Ik ervaar hetzelfde probleem. Fiets start en loopt heerlijk koud. Eenmaal opgewarmd tot een bepaald punt begint het en sterft dan onmiddellijk. Tenzij ik de gashendel openhoud. Dit begon na het flashen van de onbeperkte kaart. Ik heb de instellingen en aanpassingen vele malen herzien en kan de bug er niet uit krijgen. Enige oplossing voor bovenstaande problemen?

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Berichten: 191Staff User

    Hallo, wat is uw ECU-onderdeelnummer en welk bestand flitst u erin? Gebeurt het ook met het stockbestand? Krijg je codes? Groeten

Meld je aan of registreer je om te reageren.