Supportforum

2CR-gravar flash-fråga.

rudy@fast-company.carudy@fast-company.ca Inlägg: 2Verified User

Jag arbetar med en 15-16 Yamaha R1M (2cr-8591A-30) och jag vill sätta Graves-blixten (2cr-8591-20) i det. Finns det något sätt att komma runt att ändra skjutordning och koppla ur startspåret på gravarna låtar för kanadensiska cyklar? Jag tittade och det finns ingen us sele-konfigurering tillgänglig på graven karta, och ingen immobilizer-borttagning, är det möjligt att lägga till det till gravarna filer till det för att omfatta kanadensiska och EU-cyklar? om det inte är ett alternativ finns det ett dokument för vad som behöver bytas ut? Jag gissar cylindrarna 2 och 3 men det är allt det är en gissning. Har ni en promenad genom någonstans på vad som exakt måste ändras för r1-konverteringen för skjutorder? Jag har tittat på forumen och jag kunde inte hitta det jag behövde, jag skulle söka på fel plats men jag hade inte så mycket tur att hitta det. Tack som alltid för hjälp, Rob

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User
    redigerad July 2020

    Rob, Det finns inget sätt att lägga till några alternativ till dessa Graves-filer. Om du vill ta bort immobilisatorn från cykeln och köra amerikansk speciell skjutorder kan du följa dessa instruktioner jag gjorde. De bygger på att konvertera en R1S men bör fortfarande gälla din R1M: Börja med att koppla bort ECU från kabelnätet och vi kommer att arbeta med den mindre ECU-anslutningen. Vi tittar på ECU-kontakten från baksidan där kablarna fastnar. Börja med att låsa upp ECU-kontakten genom att trycka in den vita fliken på botten tills den klickar. På den översta raden från vänster bör du se ledningar i denna ordning: Orange, grå / röd, orange / grön, grå / grön. Vi lossar de trådarna och byter dem i den här ordningen från vänster: Grå / röd, orange, grå / grön, orange / grön. På den andra raden på ECU-kontakten bör du se ledningar i denna ordning från vänster: Röd / svart, grön / svart, blå / svart och orange / svart. Vi lossar de trådarna och byter dem i denna ordning från vänster: Grön / svart, röd / svart, orange / svart, blå / svart. När du är klar låser du ECU-kontakten och kopplar tillbaka ECU: n. Tack, Jason A.

  • rudy@fast-company.carudy@fast-company.ca Inlägg: 2Verified User

    Tack så mycket Jason, verkligen uppskattad.

  • gruntjohnson@yahoo.comgruntjohnson@yahoo.com Inlägg: 1Verified User

    God eftermiddag Jason, jag vet att det här är en äldre tråd. Jag letar efter mer information om konvertering av R1S som du nämner i ditt svar ovan. Jag försökte blinka gravkartan du refererade till ovan och cykeln startar inte nu. Jag antar att det har att göra med omkopplingen av selen du nämnde ovan. Jag håller på att lägga till blipper kit till min cykel och om det här är något annat jag kan röra med medan jag arbetar runt selen skulle det vara till hjälp. Har du en annan informationskälla om detta ämne? Jag brukar försöka hålla plug-and-play-programmen eftersom jag inte är så skicklig med de här grejerna. Om det finns några prestationsfördelar som jag kan vinna på detta vill jag lära mig lite mer om det. Tack på förhand för din hjälp.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Vad är ditt ECU-artikelnummer?

Logga in eller registrera dig för att kommentera.