Supportforum

injektordekel avskuren dödar katalysator

teDorteDor Inlägg: 10Verified User

Hej, jag använde den obegränsade låten för min 2020gsx r 1000 r (EU / Tyskland) efter att den dödade min katalysator två gånger i rad hittade jag informationen om att injektorns decel avskurna bränner katalysatorn. så innan jag dödar det tredje röret frågar jag nu. Är den obegränsade låten bara för full avgas utan katalysator? Vilka inställningar måste använda? vänliga hälsningar

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, filen Obegränsad är gjord för en cykel med ett fullt avgassystem. Tack, Jason A.

  • teDorteDor Inlägg: 10Verified User
    redigerad March 2021

    Hej Jason, och var kan jag hitta en låt för ett lagerrör? Vänliga hälsningar,

  • SMFreakSMFreak Inlägg: 18Verified User
    redigerad March 2021

    Inte säker på hur denna skillnad kan påverka CAT-fel, nedan är skillnaden mellan lager och obegränsade kartor, EU-cykel. Som jag minns inga drivande förändringar i obegränsad kontra aktiekarta. 17-19 GSXR1000 - 32920-17KG2 (EU) StockECU vs Obegränsad: Karta (sekundär inj -> sekundär injektor %): MapData Map (Group 1 -> Cyl 1): MapData Map (Group 1 -> Cyl 2): MapData Map (Group 1 -> Cyl 3): MapData Map (Group 1 -> Cyl 4): MapData Setting (ECU Settings -> Fan Temps): Fan LFan L, Fan H, Fan HT / F (ECU Settings -> Unlimit ETV mapping): T / F (ECU-inställningar -> PAIR-ventil): T / F (ECU-inställningar -> Lager O2): T / F (ECU-inställningar -> EVAP-ventil): T / F (ECU-inställningar -> Avgasventil): T / F (ECU-inställningar -> Injektoravvisningsskärning): Karta (ETV BaseMaps -> MODE A - Gear 0): MapData Map (ETV BaseMaps -> MODE A - Gear 1): Y-Axis MapData Map (ETV BaseMaps -> MODE A - Gear 2): Y-Axis MapData Map (ETV BaseMaps -> MODE A - Gear 3): Y-Axis MapData Map (ETV BaseMaps -> MODE A - Gear 4): Y-Axis MapData Map (ETV BaseMaps -> MODE A - Gear 5): Y-Axis MapData Map (ETV BaseMaps -> MODE A - Gear 6): Y-Axis MapData Map (ETV BaseMaps -> MODE B - Gear 0): MapData Map (ETV BaseMaps -> MODE B - Redskap 1): Y-Axis Map Datakarta (ETV BaseMaps -> MODE B - Gear 2): Y-Axis MapData Map (ETV BaseMaps -> MODE B - Gear 3): Y-Axis MapData Map (ETV BaseMaps -> MODE B - Gear 4): Y- Axis MapData Map (ETV BaseMaps -> MODE B - Gear 5): Y-Axis MapData Map (ETV BaseMaps -> MODE B - Gear 6): Y-Axis MapData Map (ETV BaseMaps -> MODE C - Gear 0): MapData Karta (ETV BaseMaps -> MODE C - Gear 1): Y-Axis MapData Map (ETV BaseMaps -> MODE C - Gear 2): Y-Axis MapData Map (ETV BaseMaps -> MODE C - Gear 3): Y-Axis MapData Map (ETV BaseMaps -> MODE C - Gear 4): Y-Axis MapData Map (ETV BaseMaps -> MODE C - Gear 5): Y-Axis MapData Map (ETV BaseMaps -> MODE C - Gear 6): Y- Axis MapData Map (Motor Braking -> Gear 1): X-Axis MapData Map (Engine Braking -> Gear 2): X-Axis MapData Map (Motor Braking -> Gear 3): X-Axis MapData Map (Motor Braking -> Gear 5): MapData Map (Motor Braking -> Gear 6): MapData *********** På YT-sökning Otto Leirer-videor som talar på tyska om CAT-fel på detta byke. Bara att inaktivera O2-sensorn kan ha ett visst inflytande på CAT eftersom tankning på något sätt är fixad eftersom ECU inte förändrar någonting. Du kan dock hålla O2 aktiverat.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.