Supportforum

Är de obegränsade kartorna plug and play eller måste de ändras?

masebright@sundt.commasebright@sundt.com Inlägg: 3Verified User

Jag har en YXZ1000R SS 2017 och jag försöker bestämma var jag ska börja. Jag har ett fullständigt avgaser och det går riktigt magert så jag tänkte använda Graves Full System Flash men jag gillar några av alternativen i den obegränsade blixten för YXZ. Är den obegränsade blixten rätt inställd för en YXZ med fullt avgaser eller kommer det att krävas ändringar för att få min AFR rätt?

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User
    redigerad July 2020

    Den obegränsade filen är konfigurerad för ett fordon med fullt avgaser och din YXZ går bra. Om du vill få dina AFR: er absolut spot-on, kommer en dyno-session behövs.

  • znelwsn@gmail.comznelwsn@gmail.com Inlägg: 5Verified User

    Jag har samma fråga om min 2019 gsxs1000 II raderade en katt och satte på en mittpipa och den obegränsade filen gjorde att den gick ruff så jag gick tillbaka till aktiefilen. Några förslag?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Vad menar du med "spring pretty ruff"? Vi har nyligen uppdaterat den filen. När flashade du det här?

  • znelwsn@gmail.comznelwsn@gmail.com Inlägg: 5Verified User

    Bara tränga ner vid högre rpms och det är riktigt hoppande som det stammar och jag blinkade det för 20 dagar sedan eller något liknande

  • znelwsn@gmail.comznelwsn@gmail.com Inlägg: 5Verified User

    Ska jag sätta på ett högflödesluftfilter och försöka igen?

  • znelwsn@gmail.comznelwsn@gmail.com Inlägg: 5Verified User

    Som 2: a växeln har massor av kraft stannar sedan vid 80 km / h. Går inte snabbare och stammar dåligt

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, våra obegränsade filer är byggda runt en cykel med ett fullständigt avgassystem och eftermarknadens luftfilter. Vanligtvis kan du använda den som en "plug and play" stilkarta. Om kartan inte verkar gå bra i din cykel föreslår jag att du försöker ändra kartan själv eller köpa en anpassad karta från en av våra återförsäljare. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.