Helpforum

2019 Zx-10r Activetune-probleem "in afwachting van lambda-controller"

arminlessani@yahoo.comarminlessani@yahoo.com Berichten: 11Verified User
bewerkt July 2019 in ActiveTune AFR-sets

Ik heb zojuist de activetune-kit voor mijn 2019 ZX-10r geïnstalleerd. Ik heb de instructies en alle verbindingen op de fiets dubbel gecontroleerd, maar elke keer als ik probeer te leven, staat er "wachten op lambda-hardware" en wordt er nooit een A / V-verhouding weergegeven. Wat kan dit veroorzaken?

«1

Comments

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Er is een verbindingsprobleem met de lambda-controllerhardware of de O2-sensor. Controleer alle bedrading om ervoor te zorgen dat ze volledig in de connectoren zitten.

  • arminlessani@yahoo.comarminlessani@yahoo.com Berichten: 11Verified User

    Ik drievoudig en quadruple controleerde alle verbindingen met inbegrip van de sensor in de uitlaat. Ik belde en Joe zei dat zijn server gerelateerd was, maar ik zie niet hoe dat is, want ik kan de ECU prima flitsen. En de verbinding met de server is een groen licht.

  • chrisgardellchrisgardell Berichten: 48Staff User

    Controleer ook de kalibratie van de sensor. Als u de sensor uit de fiets trekt, moet deze 20: 1 in de vrije lucht en 10: 1 in butaan (van een onverlichte bic-stijl aansteker) lezen. Als de sensor nooit een signaal binnen het werkbereik ontvangt, zal het nooit de feedback gaan gebruiken.

  • arminlessani@yahoo.comarminlessani@yahoo.com Berichten: 11Verified User

    Het leest niets, wat ik ook doe. De flitser werkt, het wordt ingeschakeld, maar wanneer ik de AFR-monitor open of een ritje neem, zegt het gewoon "Wachten op lambda-hardware". Naar het schijnt is de deal van de sensor of lambda-controller defect. Denkt u dat het eerlijk is om op dit punt om vervanging te vragen?

  • chrisgardellchrisgardell Berichten: 48Staff User

    Je zou diezelfde boodschap krijgen als het een slechte reden was ... Met eerbied wil ik het probleem beter oplossen voordat ik er geld naartoe gooi, vooral als ik bedenk dat elke eenheid hier in de laatste productiestap wordt getest. Voor de duidelijkheid bij het controleren van de sensor 1) verwijder de sensor van de buis en installeer een plug in het gat 2) meet de aflezingen van de sensor met lopende motor en sensor uit de uitlaatstroom (live-correctiemodus uit) Als de fiets niet draait, zal ook de sensor niet voeden en wat u ziet zou worden verwacht.

  • arminlessani@yahoo.comarminlessani@yahoo.com Berichten: 11Verified User

    Bedankt voor uw reactie. Ik controleerde de grond vele malen voordat ik de fiets weer in elkaar zette, en zorgde ervoor dat ik de instructies op de FTECU-website volgde, en dat ik ervoor zorgde dat de aardingsdraad strak zat en goed contact maakte tussen metaal en metaal. Ik heb een video gemaakt van wat er precies gebeurt als ik de AFR-monitor openzet met de sensor uit de fiets in open lucht en bic butaanaansteker. Zoals je kunt zien in de video is hetzelfde resultaat. Ook zou ik willen toevoegen dat ik merkte dat de sensor in de uitlaat warm begint te worden, zelfs voordat de motor wordt gestart. https://youtu.be/kbaBU_TGmrQ

  • arminlessani@yahoo.comarminlessani@yahoo.com Berichten: 11Verified User

    Iets anders dat ik ook heb opgemerkt is dat de software elke keer dat je de AFR-monitor opent een geheel nieuw flashtune-bestand genereert dat gewoonlijk "ActiveTune (willekeurig getal)" wordt genoemd. Dit gebeurt ongeacht de manier waarop u de AFR-monitor omhoogtrekt. Bijvoorbeeld Ill heb 2019 Zx-10r onbeperkte kaart met ActiveTune ingeschakeld, ik knipper het dan wanneer ik probeer om AFR te openen, een ander bestand genaamd "Activetune 02098881" zal gegenereerd worden en dat zal automatisch geselecteerd worden als het huidige bestand.

  • chrisgardellchrisgardell Berichten: 48Staff User

    kent zal vandaag contact met u opnemen ..

  • chrisgardellchrisgardell Berichten: 48Staff User

    Dat is het verwachte gedrag. Bij oudere versies was de gebruiker verantwoordelijk voor het controleren of het bestand dat ze open hadden en het bestand dat in de ECU zat overeenkwam. anders lees je de trims in een bestand waar ze mogelijk niet voor zijn gemaakt. Vanaf juli slaan we een kopie op van je laatstgeschreven bestand voor een bepaald licentienummer en bij het downloaden van trims zorgen we er automatisch voor dat ze worden geladen in het laatste bestand dat je hebt geschreven.

  • arminlessani@yahoo.comarminlessani@yahoo.com Berichten: 11Verified User

    Dank u wel meneer, kijk ernaar uit om met hem te praten. Hopelijk kunnen we dit opgelost krijgen.

  • arminlessani@yahoo.comarminlessani@yahoo.com Berichten: 11Verified User

    Ik heb hem nooit bereikt. Wil je alsjeblieft hem morgen uit laten reiken.

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Armin, controleer je e-mail alstublieft.

  • arminlessani@yahoo.comarminlessani@yahoo.com Berichten: 11Verified User

    Oh mijn slechte ik zag het nu ging het in mijn map spam. Dank je.

  • arminlessani@yahoo.comarminlessani@yahoo.com Berichten: 11Verified User

    Ik heb al een e-mail verzonden, maar de vervangende Lambda-controller heeft het probleem niet opgelost. Lijkt hetzelfde te doen. Dit is nadat ik de oude controller heb verwijderd en de nieuwe heb geïnstalleerd. https://youtu.be/qwqrktKimSs

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Armin, registreer een gegevenssessie met draaiende motor en de sensor uit de uitlaat (vervangen door een plug). Voer de kalibratietest uit met open lucht en vervolgens de Bic-aansteker. We moeten de gegevens van die test zien. Bedankt.

  • ben@extremecreations.com.auben@extremecreations.com.au Berichten: 2Verified User

    Ik heb ook hetzelfde probleem met een Ninja H2 uit 2015, het zegt gewoon eindeloos "wachten op lambda-hardware" enig idee waar ik verder naar moet kijken, ik heb alle connectoren gecontroleerd en ervoor gezorgd dat de grond goed is, de ECU knippert prima, maar de lambda doet gewoon niets. Maakt het uit of de O2-sensor is in- of uitgeschakeld? lijkt hoe dan ook geen verschil te maken.

  • ftecu@mail.ruftecu@mail.ru Berichten: 10Verified User
    bewerkt September 2019

    Ik heb hetzelfde probleem op Yamaha R1 2016

  • rodr12345@gmail.comrodr12345@gmail.com Berichten: 1Verified User

    Ik heb hetzelfde probleem met een 2019 MT-10 - Zou graag Active Tune gebruiken, maar vanaf nu werkt het niet. Er zijn nergens goede instructies. Het maken van een actief melodiebestand helpt niet, en nogmaals, er zijn nergens instructies om te begrijpen wat wat is. De verbinding met uw servers of API-verbinding om specifiek te zijn, ging ook gewoon in het midden van mij terug en werd weer actief, en mijn fiets is nutteloos ....... niet erg gelukkig. Ik kan geen verbinding maken met de software om te uploaden naar mijn ECU. Het was geweldig, maar deze problemen moeten worden opgelost.

  • emersonvl@live.caemersonvl@live.ca Berichten: 1Verified User

    Sorry dat ik een oude draad heb gestoten, maar kon iemand het wachten op hardwareproblemen tot op de bodem uitzoeken? met hetzelfde probleem op een 16 'r1m

  • marius.karstad@gmail.commarius.karstad@gmail.com Berichten: 8Verified User

    Ik heb ook dit probleem met mijn MT07. Wat was de oplossing?

  • marius.karstad@gmail.commarius.karstad@gmail.com Berichten: 8Verified User

    Moet ik hierover een nieuwe thread maken? Het is de hele dag fout geweest om mijn activetune te isoleren. Het lijkt dood te zijn. Wanneer ik monitor, toont AFR 10.3 en kreeg ik rood licht bovenaan en een bericht met de tekst "awating lamdahardware". Ook als ik een ritje maak en terugkom om het "lezen" te doen, wordt het gewoon overal 0 weergegeven. Alle kabels zien er goed uit.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, ik zie dit hier. Als je denkt dat je LAMBDA-controller slecht is, stuur hem dan naar ons terug en we zullen hem hier testen. Indien defect gevonden, sturen wij u kosteloos een vervangend exemplaar. Bedankt, Jason A.

  • marius.karstad@gmail.commarius.karstad@gmail.com Berichten: 8Verified User

    Stuur ik het terug of veloxracing waar ik het heb gekocht?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, stuur het ons terug zodat we het kunnen testen. VeloxRacing heeft niet de middelen om producten te testen zoals wij dat doen. Bedankt, Jason A.

  • Arab.riders@yahoo.comArab.riders@yahoo.com Berichten: 33Verified User

    Hallo, ik heb hetzelfde probleem met de Yamaha R1. Ik had 2 sets gekocht om op 2 fietsen te installeren. Na het testen van de eerste kit kreeg ik in de monitorweergave dezelfde melding "Awaiting Lambda hardware". Daarna heb ik de controller en de lambda vervangen met de 2e nieuwe kit aangesloten maar lambda on air, ik kreeg hetzelfde resultaat. Beide lambda worden warm als we de motor starten en beide lezen 10 alleen binnen en buiten de uitlaat. Wat te doen?

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Berichten: 191Staff User

    Hallo, heb je ervoor gezorgd dat Active Tune is ingeschakeld en in de ECU is geflitst? Draait de motorfiets als u de monitor start? Groeten

  • Arab.riders@yahoo.comArab.riders@yahoo.com Berichten: 33Verified User

    Ja, ik weet zeker dat ik de ECU heb geflitst met een actieve tune-licentie. Ja, de monitor kan alleen worden gedaan terwijl de fiets draait. Bedankt

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Berichten: 191Staff User
    bewerkt June 2022

    Als je denkt dat de lambda-controller niet goed is, stuur hem dan naar ons terug en we zullen hem hier testen. Als het slecht is, vervangen we het gratis. Als het goed is, bent u verantwoordelijk voor de retourzending. Groeten

  • Arab.riders@yahoo.comArab.riders@yahoo.com Berichten: 33Verified User

    OK. Ik ga beide naar u opsturen. Hebben de Yamaha R6 2017 en Yamaha R1 dezelfde controller? Ik heb een derde kit, ik wil ook testen voordat ik verzend. Bedankt

  • Arab.riders@yahoo.comArab.riders@yahoo.com Berichten: 33Verified User

    Enige instructie voor het terugsturen?

Meld je aan of registreer je om te reageren.