Supportforum

"status: misslyckas: inget svar ..." första gången blinkar

frekkefrekke Inlägg: 6Verified User

Hej, jag har problem med cykelsidosatsen på min R1 -17. När jag försöker blinka (för första gången) får jag meddelandet "status: misslyckas: inget svar ..." gång på gång. Jag har försökt allt men börjar tappa hoppet. När jag mäter med en multimeter på cykelens sidokontakt (med tändning på) har jag 5V mellan svart / gul och svart / orange, men bara 12mV mellan svart / röd, är det problemet? Jag har kopplat bort och anslutit stiften ungefär 10 gånger nu för att verkligen se till att de är hela vägen i ecu-kontakten och det finns ingen lös anslutning. Jag har gjort inmatningstestet och fått följande nummer: Bänksele utan ECU, 37 ECU ingen ström, 20 Powered ECU, TXD2fyVj3!

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Får du dessa nummer med bänken sele eller cykelsidan sele? Du nämner två olika sele. Du måste också ha ECU ansluten för testet. Det felmeddelandet beror på att programvaran inte får ett svar tillbaka från ECU för att påbörja kommunikationsprocessen, oftast på grund av ett hårdvaruproblem.

  • frekkefrekke Inlägg: 6Verified User

    Åh sorry, min dåliga. Inte bänken sele, jag kopierade texten från felsökning pdf. Jag försökte blinka min ecu igen idag för första gången sedan maj och det fungerade av någon anledning? Konstig..

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Hur är du ansluten till internet? Wi-fi? Telefon?

  • frekkefrekke Inlägg: 6Verified User

    Wi-fi, men det fungerar nu så det är bra. Finns det några förändringar i bränslet på den obegränsade kartan (EU R1 2017)? Jag kör Akrapovic decat men vet inte vilken karta jag ska använda, jag tror att jag kommer att köpa aktiv melodi nästa år, men fram till dess.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Ja, det finns förändringar, men jag vet inte vad de är exakt. Du kan jämföra filerna genom att högerklicka på dem med funktionen "Jämför 1 jämför 2". Ganska säker på att den obegränsade filen är gjord med en baslinje för fulla avgassystem.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.