Helpforum

Is dit het probleem?

ad.excellere@verizon.netad.excellere@verizon.net Berichten: 6Verified User

Bike viel herhaaldelijk uit op het circuit in de 3e versnelling, herstelde zich door terug te schakelen naar de 2e en de derde over te slaan en vervolgens de rest van de dag in de vierde te blijven. Vond dit in de gedownloade kaart van deze site, die op de ECU was geïnstalleerd:

In de 3e versnelling 'Off Throttle' STP vs RPM-kaart. Is dit de boosdoener?

Comments

  • ad.excellere@verizon.netad.excellere@verizon.net Berichten: 6Verified User

    Na verder onderzoek is deze kaartafwijking iets in de voorraadkaart die ik ook van mijn ECU heb gehaald (evenals in de onbeperkte kaart die beschikbaar is voor DL op deze site). Ik denk dat dit 'EPA Meten' tuning was. Ik weet niet zeker waardoor mijn motor in de 3e versnelling kapot is gegaan, maar thuis testen na het circuitweekend laat zien dat hij het begeeft, zelfs bij stationair draaien en terugschakelen vanuit de 4e terwijl hij stilstaat/op de achterstandaard. De symptomen zijn dat het instrumentenpaneel alles begint te knipperen (alsof ik de Flash-modus op de ECU binnenga of de USB-fietszijde aan de USB-dongle heb aangesloten), en daarna is de diagnostische code 39 - Verlies van instrument-ECU-communicatie. Ik denk dat dit 'ECU-reset' betekent, en het herstelde zich van de storing door te schakelen (derde versnelling zet de storing voort). Ik heb een quickshifter op de fiets, en die lijkt niet te werken. Ik weet niet wat de oorzaak hiervan is, maar ik ben aan het debuggen door alles uit te schakelen / sensor-eliminators aan te sluiten op het harnas (KAIS, KLEEN, uitlaatservo, een koppelings- / startervergrendelingsjumper toe te voegen - de fiets heeft een Woodcraft Key Eliminator erop omdat het een Full Race-fiets is) en de voorraadkaart opnieuw te installeren. Als, zoals verwacht, alles opklaart, begin ik met één ding tegelijk te veranderen (Map, dan de quickshifter). Als het probleem terugkeert (of niet wordt opgelost door de voorraadkaart te herstellen), zal ik updaten.

  • mike@ftecu.commike@ftecu.com Berichten: 178Staff User

    Ik kijk uit naar wat je te weten komt.

  • ad.excellere@verizon.netad.excellere@verizon.net Berichten: 6Verified User

    OK, ik heb dit weekend op de motor geracet, nadat ik het probleem had opgelost. Ik heb emulators geïnstalleerd voor de KLEEN (smog can valve) en KAIS (PAIR) luchtinjectieklep. Ik denk niet dat deze direct verband hielden, maar er mogelijk toe hebben bijgedragen dat de ECU in een niet-ontdekte staat is gebracht. Ik herstelde de ABS-wielsensoren en blokkeerde de ABS-onderbrekermotor met stevige pluggen (M10x1.0x 6 mm o-ring pakkingpluggen) en zorgde ervoor dat de zekeringen op hun plaats zaten. Ik denk dat dit de oorzaak was van het probleem met de quickshifter. Ik heb de starter-lockout (koppelingshendel) schakelaar permanent gesloten kortgesloten (en ik kan de fiets nu in versnelling starten). Denk niet dat dit verband hield. Op dit punt leek de quickshifter te werken (later bewezen dat het werkt) op de achterstandaard. Met behulp van de FTEcu Tuning Suite heb ik de kaart die ik van de fiets heb gehaald/gelezen bewerkt voordat ik wijzigingen heb aangebracht, de 'initiële basislijn', en heb deze in een nieuw bestand opgeslagen. Ik heb de brandstofkaarten (Fuel by RPM & TPS) gekopieerd uit het bestand "2017 636ABSnonKRT Unrestricted Modified.ftm" dat ik had gedownload en de STP-kaarten gekopieerd. Vervolgens heb ik de STP-kaarten bewerkt om de mid-RPM 'beperkte positie' te verwijderen die je ziet in de kaartmomentopname die ik hierboven heb gepost. Vervolgens heb ik de quickshifter ingeschakeld en naar behoefte de andere ECU-modi geschakeld (KAIS uit, startonderbreker uit, enz.). Ik installeerde de kaart en maakte een heel korte (het is een full-racefiets) rondje door mijn buurt, en alles werkte, geen CEL of ander probleem. Ik denk dat de ECU is gecrasht omdat de KLEEN, KAIS, KITC/KIBS allemaal een foutstatus hadden, en waarschijnlijk omdat de vlag voor het inschakelen van de quickshifter was ingesteld; dit bracht de ECU waarschijnlijk in een toestand waarin deze crashte. Ik denk dat het defect aan Kawasaki is ontsnapt omdat het een meervoudige storingstoestand is die niet wordt gedekt door de ontwikkelingsstafeenheid of systeemtest; je zou ongeveer moeten doen wat ik doe (de motor afstellen om te racen) om daar te komen. Ik denk dat het 'gat' van de STP-kaart in de 3e versnelling een EPA-test 'optimalisatie' is voor wettelijke certificering en het werd gemist door degene die "2017 636ABSnonKRT Unrestricted Modified.ftm" heeft opgezet (waarvoor ik een beetje dankbaar ben, dus dit is geen slam...). De kaart werkt goed op de baan (veel gekabbel bij halfgas), ik voel geen magere plekken en hij trekt HARD in de 3e, dus daar is alles goed. Ik ben over het algemeen best tevreden met het FTEcu-product (fietsharnas/tuningsuite, quickshifter). Het heeft even geduurd om daar te komen, het was een leerzame reis :)

Meld je aan of registreer je om te reageren.