Tukifoorumi

Onko tämä ongelma?

ad.excellere@verizon.netad.excellere@verizon.net Viestejä: 6Verified User

Pyörä kuoli toistuvasti kilparadalla 3. vaihteella, pystyi toipumaan vaihtamalla alas 2. vaihteeseen ja ohittamalla kolmannen ja pysymällä neljännellä loppupäivän. Tämä löytyi tältä sivustolta ladatusta kartasta, joka asennettiin ECU:hun:

Kolmannella vaihteella 'Off Throttle' STP vs RPM -kartalla. Onko tämä syyllinen?

Kommentit

  • ad.excellere@verizon.netad.excellere@verizon.net Viestejä: 6Verified User

    Lisätutkimuksen jälkeen tämä karttapoikkeama on jotain varastossa olevasta kartasta, jonka otin pois myös ECU:ni (samoin kuin tämän sivuston DL:n rajoittamattomassa kartassa). Luulen, että tämä oli "EPA Measuring" -viritys. En ole varma, mikä tappoi moottorini 3. vaihteella, mutta testaus kotona rataviikonlopun jälkeen osoittaa, että se kuolee jopa tyhjäkäynnillä ja alaspäin vaihtaessa 4. vaihteesta ollessaan paikallaan/takatuella. Oireet ovat siinä, että mittaristo alkaa vilkkua kaikkea (ikään kuin olisin siirtymässä ECU:n Flash-tilaan / liittäisin USB-pyörän puolen USB-sovittimeen), ja sen jälkeen diagnostiikkakoodi on 39 - Instrumentin ja ECU:n välinen yhteys katkesi. Luulen, että tämä tarkoittaa "ECU:n nollausta", ja se toipui viasta vaihtamalla vaihdetta (kolmas vaihde jatkaa vikaa). Minulla on pyörässä pikavaihde, eikä se näytä toimivan. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta teen virheenkorjauksen ottamalla kaiken irti/kytkemällä anturi-eliminaattorit valjaisiin (KAIS, KLEEN, Exhaust Servo, lisäämällä kytkimen/käynnistimen lukituspuserin - pyörässä on Woodcraft Key Eliminator siihen, koska se on Full Race -pyörä) ja asennat varastokartan uudelleen. Jos odotetusti kaikki selkiytyy, aloitan vaihtamalla yhden asian kerrallaan (kartta, sitten pikavaihde). Jos ongelma palaa (tai ei poistu palauttamalla varastokartta), päivitän.

  • mike@ftecu.commike@ftecu.com Viestejä: 178Staff User
  • ad.excellere@verizon.netad.excellere@verizon.net Viestejä: 6Verified User

    OK, kilpailin pyörällä tänä viikonloppuna, kun ongelma on ratkaistu. Asensin emulaattorit KLEEN (smog can valve) ja KAIS (PAIR) ilmansuihkutusventtiiliin. En usko, että nämä liittyivät suoraan toisiinsa, mutta ne saattoivat osaltaan saada ECU:n suunnittelun ulkopuolelle jääneeseen tilaan. Palautin ABS-pyöräanturit ja estäin ABS-katkaisijamoottorin kiinteillä tulpilla (M10x1,0x 6 mm O-rengastiivisteiset tulpat) ja varmistin, että sulakkeet olivat paikoillaan. Luulen, että tämä oli Quickshifter-ongelman lähde. Oikosuluin käynnistyslukon (kytkinvipu) kytkimen pysyvästi kiinni (ja voin käynnistää pyörän nyt vaihteella). Älä usko, että tämä liittyy asiaan. Tässä vaiheessa pikavaihde näytti toimivan (myöhemmin todistettu toimivan) takatuella. FTEcu Tuning Suiten avulla muokkasin karttaa, jonka vedin/luin pyörästä ennen muutosten tekemistä, "alkuperäistä lähtötasoa" ja tallensin sen uuteen tiedostoon. Kopioin polttoainekartat (Fuel by RPM & TPS) lataamastani tiedostosta "2017 636ABSnonKRT Unrestricted Modified.ftm" ja kopioin STP-kartat. Sen jälkeen muokkasin STP-karttoja poistaakseni kierroksen keskiarvon "rajoitetun sijainnin", joka näkyy yllä lähettämässäni karttakuvassa. Sitten otin pikavaihteen käyttöön ja vaihdoin muut ECU-tilat tarpeen mukaan (KAIS pois päältä, Ajonesto pois jne.). Asensin kartan ja kävin hyvin lyhyen (täysi kisapyörä) kierroksen naapurustossani, ja kaikki toimi, ei CEL- tai muita ongelmia. Uskon, että ECU kaatui, koska KLEEN, KAIS, KITC/KIBS olivat kaikki virhetilassa ja luultavasti siksi, että Quickshifter-aktivointilippu oli asetettu; tämä luultavasti saattoi ECU:n tilaan, jossa se kaatui. Luulen, että vika välttyi Kawasakilta, koska se on usean epäonnistumisen tila, jota kehityshenkilöstön yksikkö tai järjestelmätesti ei kata; Sinun on tehtävä aika pitkälti sitä, mitä minä teen (asettamalla pyörä kilpa-ajoon), jotta pääset sinne. Mielestäni STP-kartan "reikä" 3. vaihteessa on EPA-testin "optimointi" viranomaissertifiointia varten, ja se jäi huomaamatta kuka tahansa, joka määritti "2017 636ABSnonKRT Unrestricted Modified.ftm" (jolle olen tavallaan kiitollinen, joten tämä ei ole slam...). Kartta toimii hyvin radalla (paljon kuplaamista osakaasulla), en tunne laihoja kohtia, ja se vetää KORVASTI kolmannessa, joten kaikki on hyvin siellä. Olen melko tyytyväinen FTEcu-tuotteeseen (pyöränvarsivaljaat/virityssarja, pikavaihde) kaiken kaikkiaan. Kesti hetken päästä sinne, se on ollut opettavainen matka :)

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.