Supportforum

Motorn stammar vid 3800 rpm i 5:an

grahamwest2013@gmail.comgrahamwest2013@gmail.com Inlägg: 3Verified User

Hej alla. Har UK 2015 Max och har Decat, airbox mod och DAM avgassystem. hade ovanstående problem, även när jag arbetade med Jeff Ingram, för att prova olika mappningar etc - Stock, obegränsad etc. Så småningom tog cykeln till Yamaha Main Dealer, och tunern (som fungerar på Moto GP-cyklarna) satte upp den på Dyno. Han flashade den med obegränsad brittisk flashversion, och sorterade sedan ut bränslekartor etc. MEN, vid ca 3800 rpm..... efter kanske 30 minuters cruising, stammar motorn, jag kan rensa genom att flytta gasreglaget, och den tar upp igen . Men det är ganska oroande när det händer och är oförutsägbart. Jag har försökt att blinka med stock flash, ändra de olika inställningarna och kopiera över de dynoed bränslekartorna, men det verkar fortfarande hända. Har någon annan erfarenhet av detta........ Jag är nästan på väg att leta efter ett alternativ

kommentarer

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Inlägg: 191Staff User

    Hej Graham, Under ECU-inställningar i din fil måste ETV-bypass ställas in på sant annars kommer det att få motorn att stängas av. Det är vanligt att VMAX från Yamaha försöker manipulera sina cyklar. Ställ in inställningen i din karta och du bör vara bra att gå.

    Hälsningar, Octavio

  • grahamwest2013@gmail.comgrahamwest2013@gmail.com Inlägg: 3Verified User

    Octavio Jag har kontrollerat Flash-filen från Yamaha-återförsäljarens Flash-bild, och den var inställd på True. Så det är inte orsaken

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Inlägg: 191Staff User

    Hej Graham, Tack för verifieringen, jag kommer att rapportera detta till utvecklingen och se vad de tycker. Hälsningar

  • grahamwest2013@gmail.comgrahamwest2013@gmail.com Inlägg: 3Verified User

    HEJ Octavio..... vad sa utvecklingen? Jag har idag kopierat alla figurer i alla tabeller från min dynoed Flash och klistrat in dem i 09-18 VMAX - 2S3-8591A-90(EU) StockECU Flash. Under de närmaste dagarna ska jag bege mig ut och se om felet kvarstår.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.