Supportforum

För hög dragkraft krävs på tryck / draggivare för R1 Autoblipper

Jag hade installerat autoblippsatsen på min 2016 R1S för ett par veckor sedan, som kom med den nya sensorn för enstaka push / pull-typ. Det fungerade felfritt i över en vecka, men plötsligt hittar jag överdrivet dragkraft (mer kraft än vad som faktiskt krävs för att växla upp) krävs innan sensorn aktiveras. Jag har testat en multimeter såväl som diagnosskärmens punkt 86, som är tänkt att gå från OFF till ON när draggivaren är aktiverad. Jag måste tillämpa alltför kraft för att det ska gå från 'AV' till 'PÅ' och som en följd av detta kan jag inte längre höra ett tillfälligt avbrott när jag försöker växla upp utan kopplingen. Finns det något sätt att justera sensorns känslighet så att en mindre kraft kommer att registreras? Det brukade vara så känsligt innan så att jag kunde höra avstängningen bara från en mild kraft på växelpedalen, även när det var mindre än kraften som behövdes för att faktiskt växla växlar. Jag har kontrollerat kablarna på ECU-sidan och lagerbockssidan och det verkar inte vara någon lös anslutning. Stången gör också en fin 90 graders vinkel med länkningen så jag kan inte förstå varför fungerar den plötsligt inte som avsett.

kommentarer

Logga in eller registrera dig för att kommentera.