Helpforum

Overmatige trekkracht vereist op push / pull-sensor voor R1 Autoblipper

Ik had de autoblipper-set een paar weken geleden op mijn 2016 R1S geïnstalleerd die werd geleverd met de nieuwe enkele push / pull-type sensor. Het werkte meer dan een week feilloos, maar plotseling merk ik dat er een overmatige trekkracht (meer kracht dan nodig is om op te schakelen) nodig is voordat de sensor wordt geactiveerd. Ik heb een multimeter geprobeerd, evenals het diagnostische scherm item 86, dat verondersteld wordt van OFF naar ON te gaan wanneer de pull-sensor geactiveerd is. Ik moet buitensporige kracht uitoefenen om van 'UIT' naar 'AAN' te gaan en als gevolg daarvan kan ik geen tijdelijke onderbreking meer horen wanneer ik probeer op te schakelen zonder de koppeling. Is er een manier om de gevoeligheid van de sensor aan te passen zodat een kleinere kracht wordt geregistreerd? Vroeger was het zo gevoelig dat ik de cutoff alleen kon horen van een zachte kracht op het schakelpedaal, zelfs wanneer het minder was dan de kracht die nodig was om daadwerkelijk te schakelen. Ik heb de bedrading aan de ECU-zijde en de kabelboomzijde gecontroleerd en er lijkt geen losse verbinding te zijn. De stang maakt ook een mooie hoek van 90 graden met de koppeling, dus ik kan niet achterhalen waarom deze plotseling niet werkt zoals bedoeld.

Comments

Meld je aan of registreer je om te reageren.