Supportforum

Skrivförsöket misslyckades. Var god försök igen.

rohdokhaeng@gmail.comrohdokhaeng@gmail.com Inlägg: 1Verified User
redigerad January 2022 i R1

Jag har EU-specifikationen R1 2016, och min R1 visar Hi-felet i streck efter att ha klickat på CO2-menyn för OBD2-diagnosenhet. (Jag har aldrig blinkat förut) Från och med då är tändning inte möjlig (bränslepumpen fungerar inte) Googlade på Hej fel i streck, jag hittade råd att flasha om stockbilden och att flasha stockbilden köpte jag en bänk blixt och fick det äntligen igår. Jag försökte flasha stockbilden med FTECU-programmet, men bara skrivförsöket misslyckades. Meddelandet om försök igen visas hela tiden i Identify ECU-stadiet. Resultatet är "Inget svar" Jag försökte nästan 10 gånger, men resultatet är detsamma. (PC, Laptop, USB 2.0, USB 3.0) I Windows 10 Enhetshanteraren är USB Serial Converter korrekt installerad. Hjälp mig.


kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Om du har ett problem med själva cykeln vill du alltid få det löst innan du blinkar. Eftersom blinkande inte löser allvarliga problem som detta. Det verkar som om du har något fel på din ECU innan blixten eller möjligen något i din ledningsnät. Jag föreslår att en Yamaha-tekniker tittar på den innan du fortsätter. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.