Supportforum

4c8 diag ER4

ndm295@gmail.comndm295@gmail.com Inlägg: 35Verified User

Hej killar hoppas att allt är bra. Jag har en 4c8 som blinkade ungefär ett år som har dragit upp många koder. cykeln går perfekt, men jag kan inte gå in i diagläget som normalt. Om jag använder den mer uppdaterade datumkartan är allt bra, diag fungerar perfekt, jag använde det här för att radera koderna och sedan bytte tillbaka till min oe-karta från förra året. Den enda frågan är verkligen att på oe-kartan har jag quickshifter och på diag facitlity, på den nya kartan har jag diag men inget shifter-alternativ. finns det en mod eller en uppgradering. Hilsen Steve

kommentarer

  • ndm295@gmail.comndm295@gmail.com Inlägg: 35Verified User

    ledsen, prediktiv text, som borde läsa. quickshifter och ingen diag på den första kartan, ingen quickshifter och full diag på den senaste kartan.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, låt mig undersöka detta åt dig. Vad är ditt ECU-artikelnummer? Tack, Jason A.

  • ndm295@gmail.comndm295@gmail.com Inlägg: 35Verified User

    PT nr 4C8-8591A-01 Tack Jason. rgds Steve

  • ndm295@gmail.comndm295@gmail.com Inlägg: 35Verified User

    Jason lyckades du titta på den här filen. Hilsen Steve

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Steve, Ja, det gjorde jag, men jag kan inte hitta någon fil med det artikelnumret någonsin med quickshift. Har du för närvarande en fil för den cykeln du kan se quickshift på? Tack, Jason A.

  • ndm295@gmail.comndm295@gmail.com Inlägg: 35Verified User

    Jag har skickat en kopia av filen till dig direkt via din e-post. Hilsen Steve

  • ndm295@gmail.comndm295@gmail.com Inlägg: 35Verified User

    Tror du att den här filen kan ändra mig Jason. Hilsen Steve

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, filen du skickade mig är för artikelnummer -21, varför du ser alla dessa alternativ. Standardfilerna för -21 har alla samma exakta inställningar. När du kör den -21-filen säger du att du får felkoder, har du någon aning om vad dessa felkoder är till för? Vilka ändringar har gjorts på denna cykel? Tack, Jason A.

  • ndm295@gmail.comndm295@gmail.com Inlägg: 35Verified User

    Inga felkoder Jason nej. cykeln har blinkat under ett år och inga problem. komplett med quickshifter. Cykeln kastade upp en kod för en felaktig O2-sensor på något stadium och när du försöker komma åt diagläget på klockan tillåter denna karta det inte. Jag körde den mest uppdaterade kartan och det gör att felkoden kan raderas. Cykel går bra på båda kartorna. Karta en tillåter inte diagläget på klockan, men tillåter växlaren. karta två tillåter diag men inget alternativ för växlaren. Hilsen Steve

  • ndm295@gmail.comndm295@gmail.com Inlägg: 35Verified User

    Något ord på den här Jason. Hälsningar

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, om karta en tillåter växlaren att fungera skulle jag föreslå att du använder den kartan. Om du inte har några felkoder behöver du inte komma åt diagläget lika mycket som du skulle använda din quickshifter. Tack, Jason A.

  • michaelerp@hotmail.demichaelerp@hotmail.de Inlägg: 10Verified User

    Hej, och det finns ingen version med Quickshifter och Diag ... varför ??

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Diag fungerar inte eftersom du använder fel fil för ditt ECU -artikelnummer. Det finns inget QS -alternativ i -01 -filen och det kan kanske läggas till i framtiden, men vi är upptagna med andra utvecklingsprojekt för tillfället. Tack, Jason A.

  • michaelerp@hotmail.demichaelerp@hotmail.de Inlägg: 10Verified User

    Hej, jag har en andra ECU -40 men det finns inte heller någon bild med QS, det betyder att om en tyskare vill ha Diag kan han bara blinka originalfiler för 480 dollar ?? Du hade 13 år på dig att skapa en bild för dessa ECU, varför säljer du din Flash -adapter till Tyskland om du inte har några bilder ?? Tack

Logga in eller registrera dig för att kommentera.