Supportforum

Vmx1700

randychopp@comcast.netrandychopp@comcast.net Inlägg: 2Verified User

Jag har lagt märke till att det inte finns många nedladdningsbara kartor för Gen 2 VMax. Jag njuter av den obegränsade hittills, men jag skulle vilja veta hur man får den låga änden att bli mindre svår att hantera. När du reser med långsam hastighet är gasen så hoppig och svår att kryssa tillsammans med trafiken som är irriterande. Kan inte alltid gå "Bollar mot väggen", men odjuret gör det väldigt mycket bra med omblixten. Många Vmaxers svär vid Guru-ed Gear-blixten gjort av Tim Nash, men inte många har provat FTECU-produkten. Jag önskar att någon kunde ladda upp en kopia av en fil som Nash blinkade till sin ECU för att prova. Det skulle vara fantastiskt om Nash skulle sälja filer och inte bara be folk att skicka honom sin ECU. Jag skulle skicka min ECU till Nash själv, men jag vill kunna ändra saker, det är därför jag köpte FTECU-produkten. Det här är min första bränsleinsprutade cykel, så inlärningskurvan från förgasare till EFI är ganska utmaningen för mig. Någon som har några filförslag att prova? Tack alla och håll dig säker! 😀

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, jag har ingen aning om vem den här Tim Nash-killen är så jag kan inte exakt prata med hans produkt. Du kan alltid fråga honom om han skulle sälja dig en karta men jag är inte säker på om han använder vår programvara. För våra filer har du möjlighet att ladda upp en Power Commander-tankningskarta för att hjälpa till att ställa in din tankning. Om du vill kan du också justera det manuellt. Att justera ditt MAP vs RPM-avsnitt kan hjälpa dig med det problemet. Du kan också prova att jämna ut dina ETV BaseMaps. Se också till att din Injektor Decel Cut är inställd på Avaktiverad. Tack, Jason A.

  • randychopp@comcast.netrandychopp@comcast.net Inlägg: 2Verified User

    Tack för svaret, hur laddar jag upp en Power Commander-bränslekarta? Trodde det var en dyno-tune produkt? Jag har redan inaktiverat Decel. Jag ska försöka justera MAP vs RPM-avsnitt och jämna ut ETV BaseMaps så som du föreslog.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, det bör finnas ett alternativ i din fil som heter PC Fuel Import. Du kan ladda upp din Power Commander-tankningskarta där. Tack, Jason A.

  • jtingram@msn.comjtingram@msn.com Inlägg: 39Verified User

    Den twitchy gasen styrs av etv-inställningarna. Lägre siffror är smidigare.

  • denis_kefallinos@hotmail.comdenis_kefallinos@hotmail.com Inlägg: 5Verified User

    Vad betyder ETV?

    Thanks,

    Denis

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, ETV betyder elektronisk gasventil. Tack, Jason A.

  • denis_kefallinos@hotmail.comdenis_kefallinos@hotmail.com Inlägg: 5Verified User

    Nu känner jag att jag borde ha vetat det. Tack

    Thanks,

    Denis

Logga in eller registrera dig för att kommentera.