Supportforum

Snabb shifter fungerar inte efter senaste uppdateringen

Sedan den nya servern migrering blinkade jag en förändring för min snabba shifter som jag fick 25 juni. Jag försökte blinka en lagerkarta med bara QS på men inga tärningar. Det fanns en FAQ-sektion på den äldre webbplatsen men den har tagits bort. Jag försökte knacka in på de positiva och negativa polerna på sensorsidan och aktivera strömbrytaren men inget händer. Detta gäller för tryck- och dragkontakterna. Är sensorn defekt eller ....? Först trodde jag att mitt redskap var fast så jag försökte tvinga det men det förlovade bara en högre genom att släppa ut gasen. Inget mer poppar eller sensor växlarna frihjulande Jag öppnade upp kopplingen och tog ut alla tallrikar för att upptäcka att problemet inte var kopplingen, det är sensorn. Vänligen meddela

kommentarer

  • chrisgardellchrisgardell Inlägg: 48Staff User

    Vilken cykel arbetar du med?

  • stigma@xmsnet.nlstigma@xmsnet.nl Inlägg: 15Verified User

    RN22 R1, men jag ser inte hur det är relaterat till en eventuell defekt switch. Jag kan inte stänga kretsen på push- och / eller pull-sidan. (btw, användare kan inte redigera sina inlägg, så eftersom jag skickade in mitt ämne här på en mobil, låt mig göra en bättre inlämning av min ursprungliga text) --- Sedan den nya servern migreringen, blinkade jag en förändring för min snabba shifter som jag fick den 25 juni. Blinkar samma karta med nya QS-dödstider. Det blinkade framgångsrikt, men QS svarar inte längre. Jag försökte blinka en aktiekarta med bara QS aktiverad men inga tärningar. Det fanns ett FAQ-avsnitt på den äldre webbplatsen men det har tagits bort så jag kan inte felsöka QS-sensorn ordentligt. Först kopplade jag bort QS-selen för att se om det var tråden till ECU smält av intrasslad men från utsidan kan jag inte se något fel med det. Jag försökte knacka på de positiva och negativa polerna på sensorsidan och aktivera omkopplaren men ingenting händer (öppen slinga och motståndstest). Detta gäller tryck- och dragkontakterna. Till att börja med trodde jag att mitt redskap hade fastnat så jag försökte tvinga den med mer kraft bakom men som bara anlitade en högre växel genom att låta gasen. Inga fler poppar (tändning avstängd) eller känsla av kugghjulet fritt rullar. Jag öppnade kopplingen och tog ut alla plattorna för att upptäcka att problemet inte var kopplingen, så det måste vara sensorn. ---

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    "Jag försökte knacka på de positiva och negativa polerna på sensorsidan och aktivera omkopplaren men ingenting händer (öppen slinga och motståndstest)." Behöver lite utarbetande om detta snälla. Hur "aktiverade" du omkopplaren? När du säger att "ingenting händer" när det gäller motståndstestet, sker det ingen förändring oavsett ansträngning för att aktivera sensorn?

  • stigma@xmsnet.nlstigma@xmsnet.nl Inlägg: 15Verified User

    aktivera omkopplaren genom att dra i spaken för att gå upp. När jag säger att ingenting händer, menar jag att kretsen inte stängs. För tillfället har problemet "fixats". När jag satte ifrån QS, tappade jag det. Efter att jag hade tagit den i huset verkar det plötsligt fungera igen. Jag återmonterade det och det fungerar .... ingen aning om vad detta är / var.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.