Supportforum

PC Puel Import

fz1.can.2007@gmail.comfz1.can.2007@gmail.com Inlägg: 13Verified User
redigerad July 2019 i ECU-kartor

Varför kan jag inte importera PC-kartfiler?

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Vilket år / modell cykel?

  • fz1.can.2007@gmail.comfz1.can.2007@gmail.com Inlägg: 13Verified User

    Min cykel är MT-09/2015 kan inte användas med andra modeller och berätta för mig behovet av att justera för varje cylinder

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Har du några ändringar på din cykel? Både lager och obegränsade kartor bör ha alla justeringar som redan gjorts för varje cylinder.

  • fz1.can.2007@gmail.comfz1.can.2007@gmail.com Inlägg: 13Verified User

    Det spelar ingen roll om du inte kan använda PC-import, men om du kan använda den funktionen, tack för att du försökte PC-kartan

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Du bör kunna importera PC-kartor på Japan 2015 MT-09-fil, vi har inga problem med att komma åt den fildelen.

  • davidgpolner@gmail.comdavidgpolner@gmail.com Inlägg: 1Verified User

    Jag har problem med att installera datorns bränslekarta. Jag kan importera filen normalt, men när jag trycker på tillämpningstabellen för att bränna kartor händer ingenting. Cykeln är 2017 yamaha mt 07.

  • chrisgardellchrisgardell Inlägg: 48Staff User

    vänligen maila över en kopia av PC-kartan och .ftm du använder .. Jag skulle vilja se om vårt dev-team kan återge detta.

  • fz1.can.2007@gmail.comfz1.can.2007@gmail.com Inlägg: 13Verified User

    Japansk version kan inte importera PC-karta jag hoppas på förbättring

  • daniel@danielscrivano.comdaniel@danielscrivano.com Inlägg: 2Verified User

    Ser du på TPS vs RPM-cylinderkartor?

  • gravesxxx@aol.comgravesxxx@aol.com Inlägg: 6Verified User

    Jag försöker importera en PCV-bränslekarta till en R3 för att ha en bra utgångspunkt för min finjustering. Jag tillbringade en god tid på att förbereda denna baslinjekarta. Jag försökte importera den idag, men det gav mig nonsensresultat och cykeln kommer inte att gå tomgång med den här kartan i. Jag vill verkligen dra nytta av min baskarta som utgångspunkt. Kan du snälla hjälpa mig med ytterligare kunskap som jag saknar? Jag börjar vanligtvis avsluta med FTECU men jag ville skära ner tiden med PC eftersom jag kan ställa in farten och sedan bara blinka färre gånger för att få finare resultat. Tack.


  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Din PCV-fil är troligen skadad. Försök med en ny PCV-fil och se om det hjälper.

  • yanncharriere@hotmail.fryanncharriere@hotmail.fr Inlägg: 1Verified User

    Hej, samma problem för mig, RI 07, ingenting förändras på borden när jag provar en PC-bränsleimport med karta från dynojet.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, du har troligen problem med din PC-fil. Möjligen har den också en tändningstabell lagt till? Skicka mig din exakta .ftm-melodifil och din PC-karta. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.