Supportforum

'' väntar på lambda-hårdvara "@ activetune mt09 2015

joop@nipponbikes.nljoop@nipponbikes.nl Inlägg: 12Verified User

Jag får ingen afr-läsning när jag försöker autotune en 2015 mt09 på dyno. "väntar på lambda-hårdvara" visas ständigt som på skärmdumpen som jag gjorde. För att vara tydlig har jag nyligen ställt in 2 R1 (2015-modellen) med samma aktivetune-kit utan problem. Jag har redan provat alla saker jag hittat på forumet som att ta bort sensorn från cykeln och använda butan för att se om sensorn reagerar (med igång motor, som föreslås) men ingen lycka där. (sensorns värmeelement fungerar / sensorn är redhot inuti) fortfarande en trasig sensor ??


kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, låt mig se om jag kan försöka återskapa ditt problem här. Vilket ECU-artikelnummer har du och vilken fil använder du? Tack, Jason A.

  • joop@nipponbikes.nljoop@nipponbikes.nl Inlägg: 12Verified User

    Hej, Ecu-numret är 2DR-8591A-01 Jag använde matchningsnumret obegränsad fil och efter att ha diskuterat problemet med mike från veloxracing försökte jag också matchningsnumret. (samma resultat) (tyvärr har jag inte r1 närvarande som jag blinkade / aktiverade nyligen med framgång, annars skulle jag kunna utesluta om det är ett programvaruproblem eller inte) tack

  • joop@nipponbikes.nljoop@nipponbikes.nl Inlägg: 12Verified User

    Hej Jason, några uppdateringar? Kunden behöver sin cykel tillbaka snart ... tack

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Joop, jag gör det bästa jag kan här för att hantera support och andra dagliga uppgifter men jag behöver mer än en dag för att undersöka detta. Vänligen ge mig några dagar här så skulle jag kunna få svar på dig. Tack, Jason A.

  • joop@nipponbikes.nljoop@nipponbikes.nl Inlägg: 12Verified User

    Hej jason, jag lyckades få 2015 R1 här, vilket jag nyligen ställde in (förra december), och problemet är detsamma på den här cykeln. fortfarande '' väntar på lambda hårdvara '' måste nästan säkert vara en hårdvaruproblem då ..

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Vad är det exakta filnummer som du använder för R1? Den där är mycket lättare för mig att testa. Jag kan få det gjort direkt efter att ha känt ditt artikelnummer. Tack, Jason A.

  • joop@nipponbikes.nljoop@nipponbikes.nl Inlägg: 12Verified User

    2CR-8591A-00 obegränsad

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, ja, jag ser inget problem med den filen och den aktiva melodin här just nu så jag tänker att den är hårdvarubaserad. Du är i kontakt med Mike på Velox racing om att få rätt till ny hårdvara? Tack, Jason A.

  • joop@nipponbikes.nljoop@nipponbikes.nl Inlägg: 12Verified User

    Tack för ditt svar, jag beställde en ny bosch-sensor lokalt (för att påskynda saker), jag kommer att meddela dig om det löser problemet. Om inte kommer jag i kontakt med Mike. Tnx

  • joop@nipponbikes.nljoop@nipponbikes.nl Inlägg: 12Verified User
    redigerad January 2021

    tyvärr löste inte en ny sensor problemet, jag kommer att fråga Mike på velox om han kan skicka mig ny hårdvara.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, jag bekräftade att den aktiva melodin fungerade bra i den R1-filen så det måste vara hårdvara, troligen LAMBDA-kontroller om du redan har bytt ut O2-sensorn. Tack, Jason A.

  • joop@nipponbikes.nljoop@nipponbikes.nl Inlägg: 12Verified User

    visade sig vara en lös tråd i 4p-kontakten från lambda-styrenheten. (under de blå kiselväderlocken) efter att jag upptäckte detta drog jag försiktigt de andra ledningarna och en annan kom ut med bara lite kraft. Efter detta bestämde jag mig för att lödda alla kontakter till ledningarna, och allt fungerar igen sedan dess! :-) Skål!

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, ledsen som hände dig, glad att du fick det att fungera nu dock. Skål! Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.