Helpforum

'wachten op lambda-hardware' @ activetune mt09 2015

joop@nipponbikes.nljoop@nipponbikes.nl Berichten: 12Verified User

ik krijg geen afr-lezing terwijl ik probeer een 2015 mt09 automatisch af te stemmen op de dyno. 'wachten op lambda-hardware' wordt steeds weergegeven zoals in de screenshot die ik heb gemaakt. voor de duidelijkheid, ik heb onlangs zonder problemen 2 R1's (model van 2015) getuned met dezelfde activetune-kit. heb alle dingen die ik op het forum vond al geprobeerd, zoals het verwijderen van de sensor van de fiets en het gebruik van butaan om te zien of de sensor reageert (met draaiende motor, zoals gesuggereerd) maar geen geluk daar. (het verwarmingselement van de sensor werkt / sensor is rood van binnen) nog steeds een kapotte sensor ??


Comments

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, ik zal kijken of ik kan proberen uw probleem hier te reproduceren. Welk ECU-onderdeelnummer heeft u en welk bestand gebruikt u? Bedankt, Jason A.

  • joop@nipponbikes.nljoop@nipponbikes.nl Berichten: 12Verified User

    Hallo, Ecu-nummer is 2DR-8591A-01. Ik heb het matching number unrestricted bestand gebruikt en na het bespreken van het probleem met Mike van Veloxracing heb ik ook het matching number stock-bestand geprobeerd. (zelfde resultaat) (helaas heb ik de R1 niet aanwezig die ik onlangs met succes heb geflitst / geactiveerd, anders zou ik kunnen uitsluiten of het een softwareprobleem is of niet) bedankt

  • joop@nipponbikes.nljoop@nipponbikes.nl Berichten: 12Verified User

    Hallo Jason, zijn er updates? Klant heeft zijn fiets snel weer nodig ... bedankt

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Joop, ik doe hier mijn best om de ondersteuning en andere dagelijkse taken te beheren, maar ik heb meer dan een dag nodig om dit te onderzoeken. Geef me alsjeblieft een paar dagen hier, dan zou ik je een antwoord moeten kunnen geven. Bedankt, Jason A.

  • joop@nipponbikes.nljoop@nipponbikes.nl Berichten: 12Verified User

    Hallo Jason, het is me gelukt om de 2015 R1 hier te krijgen, die ik onlangs heb afgesteld (afgelopen december), en het probleem is hetzelfde op deze fiets. nog steeds 'wachten op lambda-hardware' moet dan bijna zeker een hardwareprobleem zijn ...

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, wat is het exacte onderdeelnummer van het bestand dat u gebruikt voor de R1? Die is veel gemakkelijker voor mij om te testen.Ik kan het meteen doen nadat ik uw onderdeelnummer weet. Bedankt, Jason A.

  • joop@nipponbikes.nljoop@nipponbikes.nl Berichten: 12Verified User

    2CR-8591A-00 onbeperkt

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Ja, ik zie geen probleem met dat bestand en actieve afstemming hier op dit moment, dus ik denk dat het op hardware is gebaseerd. Heb je contact met Mike van Velox Racing over het correct krijgen van nieuwe hardware? Bedankt, Jason A.

  • joop@nipponbikes.nljoop@nipponbikes.nl Berichten: 12Verified User

    Bedankt voor je antwoord, ik heb lokaal een nieuwe Bosch-sensor besteld (om de zaken te versnellen), ik zal je laten weten of dat het probleem oplost. Zo niet, dan neem ik contact op met Mike. Tnx

  • joop@nipponbikes.nljoop@nipponbikes.nl Berichten: 12Verified User
    bewerkt January 2021

    helaas heeft een nieuwe sensor het probleem niet opgelost, ik zal Mike van Velox vragen of hij me nieuwe hardware kan sturen.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, ik heb bevestigd dat de actieve melodie prima werkte in dat R1-bestand, dus het moet hardware zijn, hoogstwaarschijnlijk een LAMBDA-controller als je de O2-sensor al hebt vervangen. Bedankt, Jason A.

  • joop@nipponbikes.nljoop@nipponbikes.nl Berichten: 12Verified User

    bleek een losse draad te zijn in de 4p connector van de lambda controller. (onder de blauwe siliconen beschermkappen) nadat ik dit ontdekte, trok ik voorzichtig aan de andere draden en een andere kwam er met een beetje kracht uit. Hierna heb ik besloten om alle connectoren aan de draden te solderen, en sindsdien werkt alles weer! :-) Proost!

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, het spijt me dat je is overkomen, maar ik ben blij dat het nu werkt. Proost! Bedankt, Jason A.

Meld je aan of registreer je om te reageren.