Supportforum

2017 R6 växelsensor: Fel 6 månader efter köp

Hej, köpte och installerade min QS / Blipper i februari och hade full perfekt funktion på dyno och spår. Vid mitt sista lopp upplevde jag problem med intermittent skiftfunktion (båda riktningarna). Så småningom var uppväxlingsfunktionen helt borta och nedväxlingen krävde en betydande mängd kraft nästan som om den inte fungerade heller. Jag testade sensorn för motstånd i båda riktningarna när jag kom hem och fann att en riktning inte hade någon kontinuitet och den andra riktningen korn hade kontinuitet när jag använde en betydande mängd kraft. Så småningom kom det till en punkt där ingen riktning hade någon kontinuitet. Jämfört med andra sensorer som vi hade i butiken såg det ut som den fria spinnningen av sensorn roterade mycket lättare än andra och hade en anständig mängd spel i den. Vad är livslängden på dina sensorer? Det verkar vara en sensor av växeltyp snarare än en riktig spänningsmätare, eller hur? Kan en sensormätare användas med FTECU-systemet om jag kan byta ut kontakterna med dem från min dåliga sensor? Jag hoppas att en sensormätare kommer att vara mindre benägna för mekaniskt fel än en sensortyp. Tack, Chris

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, skicka din sensor tillbaka till oss så skickar vi ut en ersättare. Lämna en anteckning i rutan med din information och returadress. Skicka till: FTECU Inc 1010 N Batavia St STE J Orange, CA 92867 Sensorn är en omkopplare och bara sensortypen för omkopplare fungerar med vår programvara. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.