Supportforum

problem med anslutning FZ1 / R1

kawasakifte@gmail.comkawasakifte@gmail.com Inlägg: 10Verified User

Hej jag är en ny användare och jag har problem med anslutning till FZ1 och R1. Anslutningen testas med avseende på el. Jag får information som: 9F846FFB2015 R1ZawieÅ> Ä: Brak odpowiedzi06 / 27/2019 06:24:07 9F846FFB06-14 FZ1Fail Fel: Inget svar ... 07/04/2019 10:01:46 Vilka är anledningarna utan samband?

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Är du bänk eller cykel-sida blinkar?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Med Bike-Side programmering sele måste du ansluta allt och lämna den ansluten tills du är redo att skriva till ECU. När du uppmanas måste du bara tända och tända tändningen. (Var noga med att du inte kopplar från bältessidan eller USB-porten) Om du använder ett Bench Flashing-kit, är det väldigt viktigt att du följer programvaran noggrant när du går igenom skriv- eller läsningsprocessen. Du kommer att bli ombedd att koppla från och koppla tillbaka Bench Flashing Harness. När du blir ombedd behöver du koppla från och koppla tillbaka den bench-blinkande näten från endast ECU. Koppla inte ur data-Link USB eller väggmonterad strömförsörjning under skrivprocessen.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User
    redigerad July 2019

    För att testa vilken hårdvara som helst i Tuning Suite-programvaran, klicka på "Hjälp" fliken och sedan "Test Interface". Markera kryssrutan "Testinmatningar". OBS! Du kommer bara att titta på numret inom parentes, de färgade prickarna spelar ingen roll. Test 1: När du bara har USB- och bänkskenan ansluten utan ström och ingen ECU, vill du se 37 Test 2: När du har USB, bäntesele och ECU ansluten vill du se 0, 10, 20 , eller 30 Test 3: När du har USB, bäntesele, ECU och strömförsörjning ansluten, vill du se 6, 16, 26 eller 36 Om de siffror du får inte matchar dessa testnummer finns det mest troligen ett sele problem. Numren går så här: 1 är röd / marken, 2 är orange, 4 är gul, 10 är grön och 20 är brun. Om du får olika nummer från ditt test anger summan av den andra siffran de dåliga ledningarna. Till exempel om du gör test 1 eller 2 och får 36, indikerar 6 orange (2) plus gul (4).

  • pvollmer@cityweb.depvollmer@cityweb.de Inlägg: 12Verified User

    Test 3: När du har USB, bäntesensor, ECU och strömförsörjning ansluten, vill du se 6, 16, 26 eller 36 Ser tillbaka på numret från ditt test anger summan av den andra siffran de dåliga ledningarna . Till exempel om du gör test 3 och får 36 anger 6 orange (2) plus gul (4). som du ser måste det visa 36 och det borde vara okej. Menar du test 2? Jag är lite förvirrad.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Ja, ledsen, prov 2 eller 1.

  • kawasakifte@gmail.comkawasakifte@gmail.com Inlägg: 10Verified User

    När jag testar 1, har jag nummer 37,6,16,7, 26. Vad betyder det?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Test 1 läser OK.

  • kawasakifte@gmail.comkawasakifte@gmail.com Inlägg: 10Verified User

    Hmm .. och vad sägs om test med +5 volt? När jag trycker på knapparna en efter en och jag har + 5V på dessa stift betyder det att allt är OK?

  • kawasakifte@gmail.comkawasakifte@gmail.com Inlägg: 10Verified User
    redigerad July 2019


  • kawasakifte@gmail.comkawasakifte@gmail.com Inlägg: 10Verified User

    Fortfarande inget ... Jag överför den här licensen till mitt andra gränssnitt och DETTA SOM ÄR HÄNDIGT. Vänligen anslut eller slå på Hitta ny ECU >> försök att lägga till en ny licens? >> JA Försök att lägga till licnece ......... Vänligen anslut eller slå på Ej svar från ecu ... Vänligen anslut eller slå på och därefter har jag meddelande: ANSLUTNING ... men för oändlighet .. På senaste FTECU-paketet efter några sekunder har jag en felrapport .. nu har jag ingenting .. bara "anslutning" När jag kontrollerar all sele från gränssnitt till ECU-kontakt har jag allt OK .. Jag trycker var tredje "5V +" på test och kontrollerar spänning i ECU-kontaktstift ut .. jag har +4,89 V ... ON 28 stiftkontakt 28! Jag kopplar sedan en ECU och fortfarande detsamma .. Batteriet i cykel har + 12,6V ... alla sensorer är anslutna .. på dsh board har jag inga GULA indictorer .. När jag försöker reflash R1S (2016) för att vända i DYNO-läget .. Jag har samma info >> steg för steg Det här är inte ett problem med HARNESS eller gränssnitt :( .. Två av mina kablar är fel? Även i testet visar att allt är OK .... Nummer eller spänning är OK .. Två olika gränssnitt, harnes minst två olika ECU och i alla dessa saker är problem? Inte i FTECU-suite? .. Märkligt :( ..

  • chrisgardellchrisgardell Inlägg: 48Staff User

    Herr, i ditt konto om vad som hände såg jag dig inte om någonting om den obligatoriska andra strömcykeln. Fick du inte uppmaningar att instruera dig att starta, slå av och sedan starta igen? Utan den andra strömcykeln skulle du få det exakta felet. Detta meddelande avser inte licensen det är att din ecu inte svarar på hur det ska. Obs! Den andra strömkretsen behövs bara första gången du skriver ECU

  • kawasakifte@gmail.comkawasakifte@gmail.com Inlägg: 10Verified User

    Ja, du har rätt .... Jag tror att jag bara har problem med ny ECU. Men jag har dessa instruktioner och jag tycker om FTE-serien säger: / som alltid .. Jag försöker kolla in äldre ECU ...

Logga in eller registrera dig för att kommentera.