Supportforum

Alla kartor är desamma på Kawasaki Ninja 400 2023 trimningssvit

tornero.daniel@gmail.comtornero.daniel@gmail.com Inlägg: 2Verified User
redigerad May 7 i EX 400

Hej! Jag har FT ECU-sidokabelhärvan med QS och allt fungerar bra, men när jag jämför kartorna (standard, obegränsad, MotoAmerica, etc.) är alla likadana. Finns det någon förbättring genom att bara obegränsa ECU:n eller måste jag ställa in allt på Dyno? Jag vet att inget slår dyno med finjustering i realtid, men jag ser ingen poäng med att ladda upp kartor om alla är likadana. Kanske är det en dum fråga, men jag är inte säker på det. Jag har: FT ECU-blinkande kit, Quickshifter, Velocity Stacks, Block Off-platta, K&N luftfilter och luftburksurtag för ökat luftflöde. Tack på förhand.

kommentarer

• tornero.daniel@gmail.comtornero.daniel@gmail.com Inlägg: 2Verified User

Som en uppdatering. Jag kollade sak för sak och upptäckte att tändningstiden skiljer sig mellan kartorna. Även om det finns en skillnad kan vi inte förvänta oss delade kartor som PC eller Woolich på deras webbplatser där du kan dela dina kartor som beskriver de modifieringar din motorcykel har. Så att flasha din motorcykel med FT ECU är bara "toppen av isberget" och du kommer att lägga några extra slantar på dynomätaren för att se några allvarliga förändringar. När jag är klar med det hårda arbetet med dynomätaren kommer jag att dela min karta och beskrivningen av mina modifieringar så att framtida användare inte blir överväldigade med bara siffror på cellerna och ingen aning om vad de ska göra. Jag vill tacka Logan som har tålamodet att svara på mina mejl.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.