Helpforum

2018 R6 Stock Quickshifter

lithium3rlithium3r Berichten: 3Verified User

Mijn R6 heeft onlangs een probleem met de stock quickshifter ontwikkeld. Het werkte prima met de ftecu-kit voor een paar maanden en toen begon het langzaam erger te worden. Het probleem is dat de ontstekingsschakeling op de verkeerde momenten gebeurt, het laat me niet schakelen met een redelijke druk op de hendel en het zal de ontsteking afsnijden wanneer ik deze loslaat (zonder daadwerkelijk te schakelen) of wanneer ik schakel met de koppeling, zal hij afsnijden ontsteking na het schakelen hoe dan ook, dat is irritant voor dagelijks gebruik. Ik heb geprobeerd de lengte van de koppeling aan te passen en het gedraagt zich anders (snijdt op verschillende tijden / laat me niet schakelen / zal soms verschuiven) maar ik heb het gewoon niet kunnen aanpassen zodat het zo soepel werkt als het gewend om. Toen ik het bij de dealer bracht, vertelden ze me in feite dat ze het niet konden repareren vanwege de aangepaste ECU-afbeelding (wat zou er met mijn licentie gebeuren als ik ze de fabrieksafbeelding liet flashen? Is de code niet ingebed in de ECU?) Hoe dan ook, het probleem met de ftecu is dat het uitschakelen van de quickshifter-invoer in het afbeeldingsbestand niet lijkt te werken zoals zou moeten. Toen ik het voor de eerste keer deed, werd het daadwerkelijk uitgeschakeld (geen QS-pictogram op het dashboard), maar na enige tijd verscheen het pictogram opnieuw (zonder te knipperen, net toen ik de fiets aanzette was het er) en ja hoor, de QS werkt ( slecht) weer. Wanneer ik nu een afbeelding flash met QS uit, maakt het geen verschil, QS werkt hoe dan ook en het pictogram is aanwezig op het dashboard. Ik heb geprobeerd de stockafbeelding te flashen met QS aan, daarna QS uit en dat soort dingen maar niets lijkt het daadwerkelijk uit te schakelen, en als het wordt uitgeschakeld, komt het na een paar dagen weer aan. Een oplossing is dat ik de kabel zou kunnen loskoppelen (dat lost het probleem op, het QS-pictogram is er nog steeds, maar er gebeurt natuurlijk geen ontsteking) maar het is een enorme PITA om erbij te komen en de connector is waterdicht, dus als ik hem loskoppel, I zou ze mooi moeten afsluiten. Ik stel het op prijs als je weet hoe je de QS daadwerkelijk kunt uitschakelen of aanpassen zodat het goed werkt, bedankt.

Comments

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Het klinkt alsof uw fabrieks-QS-hardware slecht gaat. Het zou binnen een bereik van beweging moeten werken, en als het een paar maanden goed werkte, dan is er iets versleten. Als u bij de connector kunt komen, kunt u deze test uitvoeren om te zien hoe de sensor functioneert: https://www.youtube.com/watch?v=QgrdBm-EjCo&t=16s De module "QSS-invoer inschakelen" is er in feite om de QS-invoer in te schakelen zodra u de startprocedure voor de QS uitvoert. Als u deze weer op "FALSE" instelt, wordt QS-invoer niet uitgeschakeld nadat u deze hebt ingeschakeld. Je beste weddenschap op dit moment is helaas om het los te koppelen.

  • lithium3rlithium3r Berichten: 3Verified User
    bewerkt September 2019

    Dank je voor het antwoord. Ik heb die video wel gezien en ik heb de schakelaar zelf getest. Wanneer de koppeling in rust is, is er 60 Ohm op de terminals, wanneer er aan wordt getrokken is er 0 Ohm. Dat cijfer van 60 Ohm leek me een beetje vreemd (moet het niet gewoon open zijn?), Maar omdat het kortsluiting veroorzaakt aan de terminals en de ontsteking wordt verbroken, dacht ik dat de hardware in orde was. Kun je reageren op het licentiegedoe? Als ik de Yamaha-dealer de ecu laat flitsen, kan ik deze dan later flitsen met mijn harnas / licentie?

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Ja, u kunt de ECU opnieuw laten flitsen met de originele licentie nadat de Yamaha-dealer deze opnieuw heeft ingesteld. U verliest echter alle wijzigingen die u in het oorspronkelijke bestand hebt aangebracht. Is de weerstand constant of fluctueert deze? Oefen druk uit op de shifter zoals u met uw voet zou doen, druk hem niet zo hard vast als u kunt. Je gaat altijd een soort weerstand krijgen met het open circuit.

  • lithium3rlithium3r Berichten: 3Verified User

    Het is constant tenzij ik er wat druk op zet, geen schommelingen, het gaat 60 Ohm naar 0 in een oogwenk. Maar nu je het noemt, kan het iets meer kracht vereisen dan een reguliere ploegendienst. Ik moet het opnieuw testen. Nog iets vreemds dat er gebeurde, is dat wanneer ik probeerde te schakelen, ik de hendel onder druk zou zetten (deze zou niet verschuiven - de hendel zou niet volledig bewegen met een redelijke kracht) en wanneer ik zou loslaten als de ontsteking zou worden afgesneden. Ik kon het echter niet repliceren bij het meten van de weerstand op schakelklemmen. Als ik het kan flitsen, dan denk ik dat ik het gewoon door de dealer laat uitzoeken en voorlopig laat ik het gewoon los. Bedankt voor de hulp.

Meld je aan of registreer je om te reageren.