Supportforum

Koder C28 C68 och C70 efter flashback till lagerkartläggning/funktioner

grahamfox@live.comgrahamfox@live.com Inlägg: 2Verified User

Jag har en kanadensisk 2018 GSX-R 1000 ABS med ecu 32920-17K62. Det fungerade perfekt med 32920-17K62 obegränsad fil och en importerad pc5-karta, jag hade också ftecu qs/blipper installerad och fungerade. Efter att ha återlämnat allt till lager mekaniskt, flashade jag cykeln med en obegränsad utan någon bränslemappning och inaktiverade "R Model Features". Vid det tillfället hade jag motorlampan tänd och C23(TO-sensor), C31(växellägessensor) och C68 (okänd). Jag bekräftade bra signaler för TO- och GP-sensorerna vid ecu och strömsatte ecu som rensade C68 men C23/31 fanns kvar. Jag hittade originalfilen jag drog av cykeln på min gamla dator och flashade in den igen. Nu är C21 och C23 borta men jag har fortfarande C68 tillsammans med C70 (också okänd) och C28 som är för det sekundära gasreglaget som denna modell gör inte har. Jag är den enda som någonsin flashat den här cykeln med en sidosele av typ 12 varje gång. Jag har bara någonsin använt lagerfilen, den begränsade filen och nu den som ursprungligen erhölls från cykeln.

kommentarer

  • grahamfox@live.comgrahamfox@live.com Inlägg: 2Verified User
    redigerad April 8

    Blinkade tillbaka till "R-funktioner" AKTIVERA med ftecu qs-sele installerad. Tog bort selen och blinkade till "R funktioner" INAKTIVERAD och rensade sedan koden via obd2. Support behövs inte längre.

Denna diskussion har avslutats.