Supportforum

Quickshifter-problem MT-07

Min quickshifter fungerade sedan jag köpte den utan problem. Förra veckan fick min cykel slumpmässigt medan jag körde kopplingspulser så det gjorde min cykelchock eftersom kopplingen aktiverades en sekund utan att jag rörde på QS. Det blev värre och sämre och nu är det konstant under ridning. Ibland fungerar det när jag växlar upp och ibland gör det inte att det är rent slumpmässigt imo. Jag försökte sätta in andra kartor, ändra tidsinställningar, tog QS-staven av och satte tillbaka den på ett annat sätt. Problemen förblir desamma ... När jag kopplar bort QS-selen gör det inget av det och min cykel går perfekt. Jag vet inte vad jag ska testa eller göra längre, kanske har ni / vet ni något

kommentarer

  • rombaut.robbe@hotmail.comrombaut.robbe@hotmail.com Inlägg: 4Verified User

    Uppdatering: Kretsen stänger helt vid växling upp but jag känner att jag behöver en överdriven mängd of kraft to do it. Jag använde en multimeter to klocka vad it does and när jag växla upp it stänger but with massa of elektriskt motstånd. Ju mer tryck jag lägger desto mindre motstånd är det och efter mycket tryck är motståndet 0 så att slingan är helt stängd

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Vi skickar en ny växlingssensor till dig. Är adressen i ditt konto aktuell?

  • rombaut.robbe@hotmail.comrombaut.robbe@hotmail.com Inlägg: 4Verified User

    Det skulle verkligen uppskattas och bra service! Min adress är aktuell och uppdaterad

  • rombaut.robbe@hotmail.comrombaut.robbe@hotmail.com Inlägg: 4Verified User

    någon uppdatering om detta?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, vänligen maila mig i denna fråga: jason@ftecu.com Tack, Jason A.

  • mihaiweb@gmail.commihaiweb@gmail.com Inlägg: 6Verified User

    Tyvärr får jag samma beteende med min QS och den gjorde det här ett bra tag. Nu blir det nästan omöjligt att använda eftersom det kräver mycket kraft för att aktivera strömbrytaren.


  • mike@ftecu.commike@ftecu.com Inlägg: 178Staff User

    Om du har problem med din sensor, skicka ett mejl till mig så att vi kan lösa dig.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.